It's too cold all the time

Blääh, snälla kan det inte bli varmt snart? Vi har haft kallare än -20 nu i en vecka i Jukkas, jag är less. Shot, solen skiner jämnt men bilen tycker inte om kylan.
   Inatt var det -35 när jag slutade. Mina vantar är inte så jävla bra som jag jobbar med, tappade halvt känseln igår vid stängningstid. Svinjobbigt å räkna pengar då ska ni veta ;P

Btw så har jag kommit på att jag ska bli pessimist istället för optimist. Så istället för att leva efter; "Le mot livet så ler livet tillbaka mot dig." ska jag börja följa; "Förvänta dig alltid det värsta så blir du glatt överraskad istället." Låter väl bra? Var så jävla nere efter mina ledigdagar, så ska sluta se framemot saker ;p
   Dessutom är det för kallt för optimism. Snälla, ge mig liite varmare! Less på att det alltid är -25 till -35 i Jukkas. Glasen spricker, juicerna fryser, jag fryser...

Aja, nu ska jag posta lite. Fan, måste snart bestämma mig för vad jag vill göra till våren. Skrev några frågor ang. en kurs och jag fick svar idag - på danska Det är en kurs inom skandinavien... som tur är har man blivit bättre på danska, hade danska gäster igår... det var lite knepigt, men det gick!
   Aja, för att återvända till ämnet så svarade dem: "Vi råder dig att inte vänta alltför länge med att anmäla dig." ARGH!
   Jag har jue ingen aning! Gå kurs eller söka jobb eller resa?
   Fast visserligen, går jag kursen är det stor chans att jag får jobb utomlands och då kanske jag får mer mod när jag blivit mer världsvan att ta mig ut på en resa på egna ben än nu till sommaren. Så kursen kanske skulle passa mig bäst på så sätt, på mitt personliga utvecklingsplan?

Jobbigt att vara vuxen, man har alltför många möjligheter och val ;p

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0