Kallaste natten i Icebar

Usch.

Vanligtvist har vi -5 grader när vi jobbar. Idag var det -13. Det är fan 8 grader kallare! Det kanske låter lite, men tro mig - det känns. Tappade känseln i tårna och fingertopparna flertalet gånger ikväll. Vanligtvist brukar mina fötter hålla sig varma, men inte idag. Jobbade också med jackan på. Förjävligt kallt. 
   Det är inte alls roligt att jobba när det är så här kallt. Förutom att man själv fryser, naturligtvist, så fryser juicerna, glasen spricker, drinkarna fryser så de ser inte så jävla roliga ut. 
   Nej, fy fan - ge oss lite värme nu! Ser dock ut (om man ska tro väderrapporterna) att det blir varmare till helgen. Hoppas så. Annars så säger jag upp mig. Nej, nu överdrev jag. Men som sagt - det är inte roligt.

Dessutom hade vi massa  tjorv ikväll. Engelsmän som drack som satan. Och så sa vi: "Nej, ni får inte dricka mer." Fy faan vad sura dem blev. "Ser vi fulla ut för er? Ni har jävla dåliga lagar här i Sverige. Vi är mycket besvikna.
   Vad fan, de klättrade jue på möbler och kunde inte gå rakt! När du är i kylan är du jue för fan hälften (om inte mindre) så full som i värmen. Jag blir så less! Ska jag börja göra deras jobb också? Om det händer dem någonting p.g.a. överkonsumtion, vem är det då som åker dit? Jo, jag. Jag gör bara mitt jobb, vad faan gnäller dem för? Och några tanter också "Vi har inte druckit så här många drinkar." Nähä, ni har varit här i 4h, och ni drack hela tiden. Trodde ni att vi skulle bjuda er på dem?
   Nej, sådana här dagar tycker man inte alls om sitt jobb. Jag och Fredrik lär få mycket klagomål, men vad faan. Vi gjorde vårt jobb. Tyvärr verkligen folk inte inse det, oftast fulla människor.

Nu har jag två dagar ledigt igen i alla fall. Ska hälsa på farbror blå och fixa pass, sedan blir det fest på fredag! Ska dock försöka att hålla mig lite mer städad än senast, då var jag jävla full.
   Helt seriöst... hur fan kan dem ha serverat mig då? Jag kommer inte ihåg någonting ifrån krogen, alltså måste jag varit rejält packad - och det borde ha varit synligt. Även om det handlar om mig så kan jag jue säga att dem inte gjorde sitt jobb då.
   Men sen är det jue faktiskt skillnad mellan Icebar och Ferrum. Vi erbjuder upplevelser och möten med nya kulturer. På Ferrum dricker man för att bli snygg och smart och få tappa kontrollen. För varför dricker man sig full? Jo, för att för en gångs skull få mista kontrollen och bara leva på känsla.

Btw; ska bli underbart att inte behöva köra bil på 2 dagar! Den tycker inte alls om kylan. Hade i motorvärmaren hela natten och dagen idag, ändå har den bråkat. Det var nära att den la av nu när jag körde hem också, precís vid norra Statoil där det alltid är rött i 5 minuter, vare sig det kommer några bilar eller inte. Fan vad jag hatar den korsningen...
   Aja, jag fick jue släppa ut lite aggressioner i bilen i alla fall. Skrek på den som fan, på engelska också  - mycket roligare att skälla på engelska än på svenska, jag tror det är för att ordet "fucking" låter mycket elakare än "jävla".
   Men jag kom hem och nu ska jag inte röra bilen. Är så less på den. Den bara bråkar.

Saker som jag inte kommer att sakna:
*Juicer som fryser (d.v.s. att man måste skaka som en galning fatt få ut någonting ur tillbringaren)
*Kaffemaskin som fryser (har inte kunnat använda lingondrycken på 1½ vecka och chokladen slutar funka av och till)
*Blöta vantar (efter många drinkblandningar ser man ut som wolfman, och det är kallt!)
*Att köra bil varenda dag (speciellt med en bil som bråkar med en 70% av turerna)

Saker som jag kommer att sakna:
*De vänner jag har skaffat
(finns många fina människor på det där företaget)
*Mina underbara gäster (90% av gästerna är jättegulliga och trevliga)
*Att köra bil varenda dag (hur mycket jag än hatar min bil så älskar jag den ändå... finns det något bättre än att skrika med musiken när man kör? Jag tror inte det)

Oj, vilket långt inlägg det här blev! Men men, jag hade väl mycket på hjärtat så att säga ;p


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0