Natt på Icehotel

Nu har jag överlevt en natt i ishotellet! Och inte fan var det någon direkt aha-upplevelse ;P Nog för att jag kan förstå att det är det för sådana som knappt har snö och kyla... Men för mig påminde det mest om när man är i stugan och vaknar upp mitt i natten och inser att elden slocknat...
   Så jag har halvsovit hela natten och kylan påminde mig väl om mitt jobb, för hela natten har jag drömt att jag har serverat drinkar. Då och då har jag ryckt till och kommit på var jag är och tänkt: "Jag har jue ingen vodka eller kassa här"... Sinnessjukt ;P
  
Aja, frukosten var i alla fall underbar! Vi åt frukost i säkert 45 minuter, det var underbart gott! Jag älskar hotellfrukost. Det är det bästa med att bo på hotell... jag blir fan helt frälst! Men till slut bad chefen oss lite snällt och gå, för det var tydligen fullsatt. Men jag hann äta och gott var det!

Kom hem igen strax efter 9:00. Jag hade mina planer om att gå på marknaden vid öppning, men när jag kom hem fatt byta om var jag så jävla trött. Så jag la mig på sängen och sov... sov framtill 14:30. Hoppade upp ur sängen. Panik! Så fort i sig lite fil och sen upp på stan. Hann inte köpa några munkar, tyvärr :( Men hann i alla fall köpa en massa remmar. Mums! Så det är vad jag gör nu: Trycker i mig godis.

Snart ska jag väl sätta på en tvättmaskin med mina arbetskläder... De är så jävla äckliga så det fan inte är sant. Täckbyxorna är alldeles hårda av all sprit... man tappar jue godissuget vid tanke på dem, bläh. 
   Annars har jag väl inga större planer för dagen/kvällen. Antagligen lär man väl dra iväg någonstans senare. Lär jue inte kunna sova inatt. Blir så sur på mig själv som sov till 14:30! Men jag behövde det väl, antagligen. Två nätter med inte mer än några få timmars sömn och en massa jobb...

Nu är jag i alla fall ledig, wiie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0