Planer

Oj, oj, oj. Startade dagen med en överblick på min ekonomi. Den går uppåt, som vanligt, jag oroas dock över att jag uppenbarligen har slösat mer pengar på godis/chips än på snus de senaste två månaderna.
   Det är fel.

Jag är beroende av snus, så därför borde detta vara den utgift som tynger mig mest; den mest onödiga utgiften. Som alla säger åt mig hela tiden: Det är ett jävla slöseri med pengar.
   Men jag är less på att vara onyttig nu. Efter en massa småätande i två månader är jag less nu. Jag ska fan klä mig i bikini i sommar, och jag ska inte behöva känna mig obekväm i det. Så nu börjar nya vanor och bättre diciplin på mig! Det är jue jag själv som alltid säger att det är lätt att gå ned i vikt, bara man är målmedveten. Så nu får jag väl helt enkelt bevisa det.
   Fast jag kan gå ned i vikt och bli nyttig, det vet jag jue. Jag är bara lite lat av mig ;P Fast jag tycker inte om uttrycket "gå ned i vikt", för det är jue inte det jag vill egentligen. Jag vill bara få bort mitt sötberoende och bli en nyttigare och mer harmonisk människa. Sen om jag går ned i vikt eller inte är ovesäntligt.
   Sen skulle jag vilja börja träna. Känner mig ovanligt pigg nu när jag är uppe så här tidigt - det händer bara när jag måste. Kanske man borde börja ställa klockan på tidigare så man hinner simma innan jobbet? Behöver jue inte börja simma varje dag, bara ta itu med träningen igen...

Oj, oj, oj - vilka planer jag har fått! Sen om jag följer dem eller inte är jue en annan sak ;p

Sen måste jag sluta vara så jävla trött och less hela tiden. Jag har inte umgåtts med vänner på en 2-3 veckor tror jag, och nu sitter alla och drar i en och undrar vad som hänt. Egentligen ingenting, jag bara tycker för tillfället att en bra film och choklad är trevligt sällskap ;P
   Det känns som att till jobbet försöker jag vara så glad och positiv till 110% så när jag väl slutar blir jag trött och seg och vill bara vara ifred och sura. Har som ingen energi att fortsätta vara glad och positiv. Men men, det ska vi nog också ändra på tror jag :)
   I alla fall får jag väl sluta vara så dryg och låtsas vara glad och positiv en dag i veckan i alla fall ;P

Aja, dags att börja dra på sig leendet. Jobbar med Fredrik idag och hoppas att jag inte gjort någonting otroligt hemskt i fredags... för jag lär jue höra det av honom i så fall. Gode gud! Jag känner mig nästan nervös, för jag vet jue inte om jag har gjort något eller inte ;P Bläh, bläh, bläh - dumma fylla!
   Snygg kommentar jag fick igår btw när jag berättade om mina bravader i fredags; "Jag är nog redan galen. Och du verkar jue också bli helt galen. Hur fan ska det gå tillsammans?"
   Jag får försöka och hålla mig på rätt sida av gränsen med honom ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0