När ska man hinna sova?

Här trodde man att man skulle få sova som ett barn inatt, men tji fick man!
   Först låg man och vred och vände sig i sängen en halv evighet. Räknar inte med att jag somnade innan klockan 5. Sedan när man väl somnat så började jag bara drömma mardrömmar så jag var tvungen att väcka mig själv och var livrädd att somna om igen.
   Efter 7 imorse hade väl sömnen stabiliserat sig. Men då drömde man om jobbet istället...
   Vad fan?! Vad hände med sådana här trivsamma drömmar om att ligga på en strand och glassa sol? Jobba gör jag jue hela tiden, behöver jag jue inte drömma om. Och mardrömmar stör bara sömnen, för jag brukar oftast vara tillräckligt medveten för att väcka mig själv och sedan mentalt hålla mig vaken trots att jag är svintrött.
   Blääh för sömn.

Dessutom känns det som att jag tagit vatten över huvudet när jag planerade helgen. Känns som att jag är fullbokad och ska springa hit och dit, och samtidigt drar människor ännu i mig och ber om tid... 
   När ska jag hinna med mig själv? Jag måste dammsuga här hemma, inte gjort det på år och dar! Sedan finns det alltid saker som behöver fixas. Oj, oj, oj...
   Om man skulle vara en aktiv människa med "go" i sig så skulle jag väl lyckas trycka in alla vänner och bekanta, städa och träna och allt som jag vill göra... men det är jag jue inte ;P Jag vill också hinna ta det lugnt, slösurfa och kanske ta ett glas vin med en vän.

Den där hyddan i Afrika känns ganska frestande nu ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0