Gnäll, gnäll, gnäll.

Här sitter man framför datorn igen och softar innan jobbet. Har långpass idag, men känner inte alls för att jobba. Varför är jag så less hela tiden? Vad skulle jag göra om jag var ledig? Jo, antingen äta mig tjock (som jag gjort ihelg) eller hälsa på någon. Jag vet inte, jag hatar när jag blir sån här.

Kikar iaf på jobbannonser och det börjar bli dags att söka. Jag gör väl som alltid å söker till allt som låter någorlunda intressant och hoppas på det bästa. Fast tur kan väl inte hålla i sig allt för länge? Ingen aning.
   Jag funderar på att byta arbetsområde. Trivs inom restaurang... men som sagt, jag vill testa allt. Men jag ska inte säga någonting nu, ska först söka en jävla massa jobb. Förhoppningsvist vill någon anställa mig!
   De jobb jag kikar på just nu börjar dock redan i april. På mitt anställningsavtal för tillfället står det att jag jobbar till 10 april, men det blir antagligen förlängt. Hum, hum... Men som sagt; det skadar aldrig att söka. Jag trodde jue aldrig att jag skulle få jobb på ishotellet, skickade bara in ansökan sista dagen och dagen innan jag åkte på semester. Och här sitter jag, bartender i isbaren.

Meep, varför är jag så less just nu? Bläh! Jag vill inte vara less. Jag vill vara glad! Just nu känner jag för att ta en vecka under täcket ungefär. Tur att jag är ledig onsdag-fredag. Den här gången ska jag fan inte springa och jobba! Men det är dock Jokkmokksmarknaden nu ihelg, så vi ser jue hur ledig jag är... You never know.

Uff, jag bara gnäller. Hur roligt är det att läsa? Ska ta och klä på mig istället och träna på att le lite.

Just nu tror jag att du kan krama bort allt det onda.
Men inte alltid.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0