It's alive!

Äntligen har jag kommit hem med min älskade men ändå hatade bil! Även om det var lite knepigt och köra med mina arbetsskor (de är alldeles för stora och man känner fan ingenting igenom dem) så var det grymt skönt att få köra igen. Saknat min stackars bil trots att den mestadels av tiden bråkar med mig. Sinnessjukt egentligen, bara varit utan den i 2 nätter, och ändå känns det underbart att den funkar nu igen. Men det är väl fatt man blir så handikappad utan bil när man är i Jukkas.
   Sov hos farmor och farfar inatt. Det var faktiskt riktigt skönt :) De hade bäddat upp bäddsoffan åt mig och lagt en liten privat handduk på kudden. Hade egen toalett och allt. (Tyvärr var bara tandkrämen där lite gammal...gått ut år 2002. Tur att jag kikade på datumet innan jag använde den!) Och trots att jag sov ända till 12 så var de tysta och väckte mig inte. När jag väl kom ned (sov på övervåningen, antagligen därför jag inte blev störd av dem) så tog farmor fram frukost och gjorde kaffe åt mig (och hon tog självklart fram bullar). Värsta hotellivet!
   Tror jag ska checka in på hotell farmor fler gånger i vinter :) Typ när jag har mina långpass, har jue fått en nyckel dit så. Och de vaknade inte upp när jag kom dit halv 4, så jag behöver jue inte oroa mig över att jag stör dem. Den enda som höll sig vaken för min skulle var min mama som ville veta vilken tid jag kom dit. Stackars mama, hennes hjärta måste jue vara förstört av allt oroande för mig.

Ikväll jobbar jag igen, sen är jag ledig 2 dagar. Det ska bli grymt skönt! Imorgon ska jag inte göra mycket vettigt, bara ta det lugnt och lata mig. På måndag blir det en roadtrip till Ikea. Ska bli jävla skönt att komma ifrån den här stan och Jukkas, även om det bara är över dagen. Har sån jävla lust att åka ned och hälsa på min kompis, har börjat sakna honom något förfärligt - och ändå har vi bara träffats en gång. Men jag saknar honom nog så mycket eftersom vi inte hinner prata så mycket när jag jobbar kväll och han jobbar dag. Men men... om inte annat så ses vi i maj :) Eller så åker jag ned när jag är färdig här uppe, sådant återstår att se.
   Som sagt - efter den här säsongen är mitt liv helt blankt. Har inga planer än så länge.

Av någon konstig anledning har jag sträckt benet. Vet fan inte hur det har gått till, men det gör ont! Tur att jag har massage nästa vecka, usch så skönt! :) Längtar till nästa vecka, finns många saker att se framemot: Ikea, massage, utgång (i Kiruna, woho!) Fast det finns en sak som jag inte ser framemot, men men. Man får koncentrera sig på det roliga :)

Btw: Jag älskar mitt jobb. Spelar ingen roll hur trött eller deppig man är innan man kommer dit, man blir alltid så glad av alla gästerna. De är helt underbara! Jag ska försöka ta tillvara dessa 3 månader som är kvar, för det är verkligen en speciellt arbetsmiljö.
   Och jag älskar min bil, även om jag hatar den ganska ofta. Jag håller kvar vid min filosofi: Bilar och killar skapar bara problem, men ändå kan man inte leva utan dem.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0