Jobba igen

Så mkt var det med min 3-dagars långa ledighet. Jobbade igår. Ska jobba ikväll igen. Imorgon ska jag starta min dag med en öl, för någon gång vill jag vara ledig.
   Sedan finns det jue saker man irriterar sig på. Känns som att jag får ta emot all jävla skit, och ändå är jag en av dem som sliter mest. Blir så jävla less på folk som säger att d e så synd om dem och att ingen sliter förutom dem, när de egentligen bara klagar. Jag kan med handen på hjärtat säga att den senaste veckan, 1½ vecka är jag den enda som tagit hand om underhållet i baren. Har jag krävt någon extra creds för det? Nepps. Jag ser det som en del i jobbet och kan acceptera att den här veckan har jag haft tid. Men när folk börjar gnälla på mig och säga att jag inte gör någonting medan dem sliter som satan (ja, de tänker väl ihjäl sig eller någonting)... då blir jag lack.
   Varför kan inte människor handla ist för att prata? Man kommer ingenstans med en massa skitsnack. Uff... jag behöver verkligen ledigt från det där stället, för känner mig bara så irriterad på allt och alla. Men nu kommer jag inte ha en 2-dagars ledighet förrän om 2 veckor.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0