I look at all the lonley people

All the lonley people, where do they all come from?
All the lonley people, where do they all belong?

Faktiskt blivit lite småförälskad i den där låten, även om jag lyssnar på covern just nu. Det är sant, känns som att människor bara blir mer ensama och olyckliga. Visste ni att det är fler människor som tar sitt eget liv i Sverige än som dör i trafikolyckor varje år?

Insett att det bara är 3 månader kvar att jobba ungefär i Jukkasjärvi. Tiden går jue så himla fort. Kändes som att jag nyss steg in där i restaurangen på min första dag, snart är säsongen över. Av och till lessnar man självklart på stället och folket - speciellt efter händelser som i tisdags. Det känns skönt att man inte bor i Jukkas-kollektivet utan kan ta sig in till Kiruna och leva ett annat liv också. Jag är jue en sådan som behöver vara ensam också ;P
   Men om man sammanfattar det hela så trivs jag där. Trivs på min arbetsplats, trivs med personalen. Även om vi har det lugnt i isbaren (som vi haft de senaste gångerna jag har jobbat där) så är 90% av alla gäster så glada och roliga, och verkligen pratglada. Det positiva att jobba som bartender är att man verkligen tar del i andra människors liv och får höra om andras livöden som man annars aldrig hade haft en aning om.

Jag har dock börjat fundera på vad jag ska göra efter säsongen. Fick höra om en ganska intressant arbetsmöjlighet i tisdags som jag funderar lite på. Ingenting är säkert, men man kan jue alltid söka efter jobb. Det är väl det jag ska göra. Söka till så mkt jobb som möjligt och flytta dit jag får boende och jobb. Känns skönt att få komma ifrån Kiruna och skapa sig ett eget liv.
   Alla säger åt mig att jag är så bortskämd som ännu bor hemma och får spara pengar och får lagad mat. Jag brukar skratta och krydda på fördomarna bara. Självklart har jag det lätt och bekvämt, men allting har sitt pris. Genom att ännu bo hemma så är ens privatliv begränsat. Man kan inte bara tänka på sig själv hela tiden utan att måste ta hänsyn till sina päron.

Kanske ska ta en promenad idag. Har jue för en gångs skull vaknat hyffsat tidigt och det ser fint ut med blå himmel... fast det betyder förstås att det är kallt. Men men, länge sen man bara var ute fatt promenera, det är ganska skönt. Igår var jag ute på älven och det var alldeles stjärnklart. Man såg 10 gånger fler stjärnor än vanligtvist och det var så vackert! Hade lust att lägga mig ned och bara studera stjärnhimmeln... kanske jag ska ta och göra någon dag efter jobbet. Dessutom såg jag norrsken i utkanten av stjärnhimmeln... så vackert! Vinternatten är ändå vacker, och det här med kyla har jag jue äntligen kommit över. Så länge man klär på sig som satan så överlever man det mesta ;p
   Som alla lärare alltid sagt till en: Det finns inga dåliga väder, bara dåliga kläder.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0