Dead end

Herregud, vad mycket ont som händer nu!
   Här i Kiruna har det varit ett knivmord inatt. De inblandade var killar födda 1988. Som tur är (i sådana här situationer) så känner jag jue ingen, men man kan verkligen lida med de anhöriga. Två killar med hela sina liv framför sig, förstörda på några sekunder. I tidningen står det att mordet hände efter en krogkväll, så antagligen var den misstänkta full. Ändå är det svårt att kunna förstå hur mycket alkohol man än har i kroppen att ta upp en kniv...
   Det ligger antagligen en massa saker dolt under ytan. Som jag och en vän nyss sa: Det är ingen idé att börja spekulera angående situationen innan man vet sanningen. Även om man vet slutet så berättar det ingenting om hela historien, det är bara en sekund av ett stort händelseförlopp.
  
Det flummiga är att igår så pratade jag med en amerikan i kanske en halvtimme, timme om just våldsamheten i Amerika. Han visade sitt tillstånd han hade att bära vapen och sa att ibland kan man inte gå utanför dörren utan att bära vapen för sin egen säkerhets skull. Han berättade att i Philidelphia mördas det 2 människor varje dag, de har en mordstatistik på omkring 700 mord på ett år.
   Det är ofattbart vad som kan motivera andra människor att ta lagen i sina egna händer och utse dig själv till Gud. Jag hade nog aldrig kunnat ta en annan människas liv, med tanke att jag aldrig ens kan tacka nej och gör saker som jag egentligen inte vill bara för att andra inte ska må dåligt. Hur kan man bara tänka tanken att man har rätten till att bestämma om en annan människa får leva eller inte? I sådana där städer måste det verkligen handla om uppfostring och "kultur". De är upplärda att de ännu lever efter; "kill och get killed", eller hur man säger. Stenåldern...
   Ironiskt nog så berättade jag om att det är oerhört ovanligt i Sverige med mord och oftast när det händer något mord så blir det en stor artikelserie i tidningar om det. Och samma natt mördas någon här i lilla Kiruna, som om någon hörde mina ord och ville bevisa att vi alla är lika usla i grund och botten...

Uff, nu tänker jag för mycket. Och jag borde verkligen göra mig i ordning till jobbet egentligen! Eftersom det inte är mina anhöriga kan jag inte ta till mig alltför mycket, utan jorden fortsätter att snurra och främlingar som aldrig hört talas om branden och mordet kommer att vilja ha sina drinkar.

Kommentarer
Postat av: Monster

Vet vem killen var. Det känns jätte trist att han är död. Man tror inte att det händer folk i ens närhet, naiv som man är...

2009-01-31 @ 01:14:03
URL: http://ingridsmonster.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0