En dag utanför Kiruna

Idag har man vaknat tidigt, så tidigt som 08:00! Fast det ska väl erkännas att jag inte tog mig upp ur sängen förrän kl. 9, det var så varmt och mysigt under täcket...

Igår var jag till Haparanda och IKEA. Vi var där inne i 2h och i sista stund fick vi söka efter min mamas jävla lådor som hon skulle ha. Men jag hittade dem alla, woho! Till mig själv köpte jag bara isformar, skolådor och hm... jag vet inte hur de kallas, men det är typ pärmar/lådor där du kan sätta papper och mappar osv. Aja... kontorsmaterial typ, ska börja organisera mina viktigare papper än att trycka ned dem alla i en låda.

Vi åt lunch på Frasses, men det var det sämsta Frasses jag varit på. Hamburgaren var torr, stripsen överfriterade. Jag försökte trycka i mig så mkt som möjligt, men det var inte gott. Vilken besvikelse! Jag äter hamburgare max 1 gång i månaden, och när man väl gör det så smakar det bajs. Bläääh...

Efter det åkte vi över gränsen till Finland, så jag var utomlands igår t.o.m.! Vi hittade till en köpcentrum där vi var inne på Gina. Man hade kunnat shoppa som fan om man haft lust, men jag känner att jag inte har pengarna eller behovet efter kläder just nu.
   Så vi gick in på Alko. Jag längtar verkligen tills jag blir 20! Helt plötsligt stod jag där med flaska efter flaska med vin längst väggen och för första gången fick man själv kika efter hur de beskrevs och försöka hitta någonting som lät gott. Nu förstår jag varför mamma och pappa alltid spenderat så mycket tid på Alko. Sara verkade dock ha bråttom, så jag ville inte spendera en halvtimme genom att gå igenom flaska för flaska. Så det blev en kompromiss mellan lågt pris och någonting som lät gott. Så det blev en flaska vitt och en flaska rött.
   Jag tycker jue mest om rött vin, men vitt kan också vara gott.t är alltid bra med ett lager hemma ifall man känner för att ta ett glas på kvällen eller någonting sådant. Det är sällan jag super mig full på vin, det är någonting som ska avnjutas :)
   Ifrån Finland köpte jag också choklad, eftersom de har annat godis än här i Sverige. Så nyttig är jag - vin och godis.

Efter det åkte vi hem till Sverige och mot Kiruna igen. Jag fick köra en bit, och blev jävligt irriterad på alla dessa lastbilar. Man ser fan ingenting bakom dem med all snörök! Men jag körde lugnt och försiktigt. När jag är själv kör jag alltid som en galning, men är det andra i bilen och speciellt i någon annans bil så skulle jag aldrig kunna förlåta mig själv om någonting hände. 
  
Ungefär 12h senare var vi hemma igen. Jag var trött som fan eftersom jag inte är speciellt van vid att stiga upp kl 05:30. Så under kvällen kikade jag bara på Scrubs, åt min choklad och pratade en massa i telefon. Jag gick och la mig redan vid 22-23 igår, men nu har jag fått sova ut och känner mig pigg igen :) Har långpasset idag, så lär inte göra mer än att jobba.

Aja, man kanske ska göra någonting mer utav den här morgonen!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0