When everything's made to be broken

Uscha, det är inte bra för mig att sitta hemma ensam en hel kväll. Jag tänker och känner för mycket. 1½ glas vin bidrar väl till allt detta. Just nu vill jag bara ha någon här. Någon som tycker om en, någon som kan krama bort alla onda tankar och minnen.
   Behövs väl sådana här nätter också, då man går igenom allt som man vanligtvist försöker förtränga. Allt detta som gör att dagen kännas lång. 
  
Uff, och jag har börjat drömma igen. Om framtiden alltså. Inspirationen finns där, men ändå inte. Jag har allt klart i huvudet, men jag kan inte översätta det i ord. Det är irriterande och frustrerade. Detta var alltid min tröst förut sådana här nätter, på den tiden då mestadels av mina kvällar såg ut så här. Jag mådde sämre då, men jag var närmre min dröm. Kanske man borde försöka ta sig dit igen? Jag har små idéer i mitt huvud, men är jag för feg?
   Vi alla är livrädda tror jag, någonting som ingen visar. För framför oss ligger alltid en framtid i dunkel. Visst kan du påverka händelseförloppet, men du kan aldrig se slutet. Kommer vi nå dit vi vill? Alla har alltid sagt till mig att jag är en sådan människa som kan göra allt. Vill jag någonting så ser jag till att jag får det. Ingenting är omöjligt.
   Men ibland är det svårt att tro dem, när man ser sig själv stå och stampa.

And I'd give up forever to touch you
'Cause I know that you feel me somehow
You're the closest to heaven that I'll ever be
And I don't want to go home right now

And all I can taste is this moment
And all I can breathe is your life
and sooner or later it's over
I just don't want to miss you tonight

And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's made to be broken
I just want you to know who I am

And you can't fight the tears that ain't coming
Or the moment of truth in your lies
When everything feels like the movies
Yeah, you bleed just to know you're alive

And I don't want the world to see me
'Cause I don't think that they'd understand
When everything's made to be broken
I just want you to know who I am

Saknar min blivande make. Även om han alltid är med mig, så känns han så långt borta ibland.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0