Dag 8, 9, 10, 11, 12 - Venedig, Florens, Pisa och Rom

Dag 8 - Venedig
Efter att ha spenderat natten pa ett taggolv (taget var fullbokat tyvarr) var jag riktigt sliten. Sa tog en vilodag och satt bara vid poolen och badade och solade. Var riktigt skont!
   Mot kvallen umgicks jag med hollandare - igen. De ar fan overallt, Holland maste vara tomt! Men de var riktigt trevliga, sa en riktigt skon dag.

Dag 9 - Venedig
Tog mig in till stan fatt kika omkring. Akte med bat (som fungerar som buss dar) aven om det var dyrt - man maste jue aka bat i Venedig!
   Min karta var daremot usel som jag hade fatt av turistbyran, sa jag gick lite vilse. Var grymt svart att ta sig tillbaka fran ena anden av "on" nar jag inte hade nagra gatunamn.
   Efter mycket om och men kom jag tillbaka, men Venedig hade forlorat lite av sin charm da. Jag tyckte aldrig den var riktigt "romantisk". Det ar en rolig stad som man borde se, men det racker med en gang. Det kanns inte riktigt som en stan, bara ett stalle for turister (javla mkt turister dar! och tranga grander sa svart att ta sig fram) och sa luktar det daligt.
   Aja, tog ett dopp och skulle sova tidigt for en gangs skull, men kunde inte sova. Sa nar min rumskompis kom in omkring 11 och fragade om jag ville folja med ut och ta en drink tackade ja. En fransman som kunde engelska - helt otroligt!

Dag 10 - Venedig/Florens
Forsokte ta mig tidigt till tagstationen, bara fatt fa veta att alla tag kostade och det som kostade minst gick 13:22. Sa det blev en lang vantan pa en trakig station utanfor Venedig.
   Tagresan gick bra. En italienare borjade prata med mig sa jag hade sysselsattning - var dock valdigt trott! Pa stationen tappade jag bort honom, jag gick nog vilse (jag brukar gora det).
   Eftersom min vagbeskrivning till mitt hostel inte gick fran den station jag anlande till hade jag svart att hitta dit. Fick fraga allt mojligt folk - men alla var vanliga och pekade och hjalpte mig. Sa efter en lang vandring kom jag fram - antligen! Fatt inse att mitt rum var dubbelbokat. Men inte klagade jag for det - fick ett privat rum! Det var gryymt skont ska ni veta. Aven om ja greser ensam sa har jag folk omkring mig heela tiden, sa var skont att for en natt bara vara sjalv. Jag kanske ar konstigt, vet inte.

Dag 11 - Florens/Pisa
Jag steg upp tidigt fatt utforska staden - och den var helt underbar! Florens var sa vackert och verkligen ett stalle jag skulle kunna semestra till. Gick dock aldrig in pa galleriet for att se David-statyn - det var dyrt och sa var det en gigantisk lang ko.
   Tog taget till Pisa och var dar i 1 och en halv timme, fast det enda sevarda ar just lutande tornet. Fast jag tyckte det var grymt coolt och grymt sevart! Angrar mig inte alls att jag akte dit :)
   Tillbaka till Florens kopte jag middag fran supermarket. Jag ater mest brod har i Italien for jag tycker det ar for dyrt att ata ute mer an 1 gang per dag.
   Fick dock inte ha rummet for mig sjalv, men kvinnan som delade det med mig lamnade rummet kl halv 4 pa morgonen. Var dock vaken i 2h pga en javla mygga! Men hade rummet for mig sjalv pa morgonen iaf.

Dag 12 - Florens/Rom
Proemenerade 45min till stationen med min ryggsack fatt inse att jag kunnat ga till stationen som lag nara mig (merde, lita inte pa italienare!). Tagresan var lugn och tyst, jag satt i min egna lilla bubbla.
   Val framme var jag tvungen att fa tag pa ett hostel. Traffade en man som gjorde reklam och han tipsade mig om ett. Karta fick man dock betala for har i Rom och den var da dyr!
   Efter mycket om och men kom jag fram, kastade av mig ryggsacken och gav mig ut i staden. Sag Coluseum och omraden omkring dar, at dessutom pa en restaurang dar jag fick gratis shot och forratt - helt ok!
   Till kvallen borjade jag prata med ett par danska killar som jag sedan foljde med ut. Men utelivet i Rom ar inget att jubla for, vi hamnade bara pa en bogklubb. Dessutom blev jag grinig nar jag fick ont i fotterna.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0