I staden där solen aldrig skiner

Nu är jag hemma igen! Skrev ett låångt inlägg hos mormor om min resa, men internet ville ge upp mitt i inlägget så får väl skriva ett nytt... snyft!
   Vädret är som vanligt bajs här i Kiruna. Solen skiner inte Det är kallt. En viss skillnad eftersom jag suttit ute i linnet och glassat sol varenda dag under min resa förutom en. Suck. Men jag blir jue inte här så länge ändå så. Förhoppningsvist blir det bättre väder på lägre breddgrader.

Jag började min resa genom att sitta på en buss i 10h. Det var faktiskt inte så farligt eftersom jag sov de första 3h. Helt underbart att kunna sova på en buss! Sedan nickade jag väl till en till gång efter bussbytet, innan det blev knökfullt. Busschauffören tyckte jag såg resvan ut i mina stora solglasögon och ryggsäck. "Du har väl rest den här sträckan så du vet väl hur det går till?" Aldrig åkt buss till Umeå, men jag har jue mitt underbara Internet som jag hade tagit information ifrån :)
  
Väl framme fick jag vänta på min fulla guide. Jag gjorde som en fjortis och tog fram sminket och började sminka mig på station. Måste erkänna att det kändes lite pinsamt, men jag tänkte spara lite tid.
   Sedan kom han fram, väldigt förfriskad. Vinglande tog vi oss tillbaka till hans lägenhet där jag bytte om och sedan gav vi oss ut till brännbollsyran. Var nice väder, så lappade lite sol. Sedan började en lång, lång promenad som mest gick i cirklar. Då ska jag väl erkänna att mitt tålamod inte var det bästa ;p
   Till slut lyckades jag övertala honom att ta sig hem till honom och dricka lite sprit. För en nykter Fjällis stappla omkring i en cirkel? Nej tack ;P Jag hade jue min fina övertalningstaktik: "Super du mig aspackad kan vi promenera hela natten om du så vill!"
   Haha, ibland har jag mina ljusa stunder :) Men förutom det så hade jag faktiskt trevligt.

UmeåMed mina solbrillor ;pJag


Dagen därpå var det underbart väder och jag ville ut och sola! Mitt sällskap var dock för bakis och gnällde bara, så jag åkte in till stan där jag fick äta min underbara McFeast och glassa sol innan jag hoppade på nästa buss.
   Väl framme i Lycksele gick vi ut och åt och drack vin, men det blev aldrig en krogrunda. Vid klockan 12 var det 12 personer inne på krogen så det kändes något ovärt, så vi gick hem och kikade på film istället.
   Resterande dagar var vi mest ute och lappade sol. Stackars Ingrid fick soleksem medan jag njöt för fulla muggar. Jag älskar sol! Så vi promenerade runt lite och tog katten på en promenad. Katten ville dock inte promenera i koppel, så det gick inte så himla bra... 
   På resedagen så var vi på Lycksele djurpark. Gud vet hur många gånger jag har varit där som barn, men djur är jue trevliga :) Dessutom var det roligt att vandra där med Ingrid som var glad som ett litet barn och ville klappa djuren. Haha!

UtsiktFrillo, Ingrid, JohanKonstig sak ;p


Hos mormor har jag dock inte gjort mer än promenerat med vovven, myst med vovven, glassat sol och pratat skit. Men trevligt att ta det lugnt ibland också, och mormor är jue mormor!

UtsiktSötnöt!


Nu är jag hemma igen och trots alla promenader har semestermaten satt sitt spår. Argh! Jag önskar att jag inte vore så utseendefixerad som jag är... men det är jag.
   Så blir nog att simma idag. Men det ska bli härligt det med :) Älskar vatten! Att titta på det, vara i det, dricka det... Så nu ska jag väl göra frukost så jag orkar.

I'm in love with a fairytale
Even though it hurts
'Cause I don't care if I lose my mind
I'm already cursed

Kommentarer
Postat av: Sara

Dendär låten, förföljer mig. Jag har den ständigt i huvuet. Och texten.. Är ju så passande ibland.

2009-06-05 @ 12:55:06
URL: http://tirkk0nen.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0