Död åt ostbågar

Jag är inte direkt matsmart. Ingenstans. Det enda jag har lärt mig under alla mina år är att man ska äta ungefär så mkt som man gör av med.
   Igår efter jobbet var jag hungrig som vanligt. Jag tänkte att jag skulle lyxa till det och köpte en Pepsi och de nya chili-ostbågarna. Dååligt val. Även om jag ännu får i mig lite dåligt då och då nu för tiden så är det ändå betydligt mindre än förut. Och att äta onyttigt på tom mage har aldrig varit något bra. Jag är en sådan att om jag blir nyttigare har jag svårt att äta onyttigt, jag börjar nästan alltid må illa.

Så imorse när jag vaknade klockan 11:00 till mitt sista pass hade jag världens magknip och mådde illa som satan. Nu har i alla fall magknipen mildras något så jag kan sitta upp, men det är inte direkt behagligt. Tvingar i mig lite müsli så jag ska orka denna sista dag då jag borde vara fylld med energi. Men det är jag icke. Och dessvärre ska jag sitta i bilen om 7 minuter. That's not gonna happen. Sitter ännu med fuktigt hår i morgonrock. Min kropp och jag kommer inte särskilt bra överrens.

Får hoppas att min mage blir glad på mig snart när den får lite nyttig müsli istället för de där ondskefulla ostbågarna. Att jag aldrig lär mig. Jag må ha lätt att lära mig nya saker, men att lära mig hur min kropp fungerar lär aldrig hända.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0