Läkare

Jag avskyr att gnälla eller framställa som dramaqueen... så då är det alltid bra att ha en mamma. Jag upptäckte redan igår att ena ögat svullnat upp så det var hälften så stort som det andra och tänkte: "Nu är det nog dags att kontakta läkare." Jag satt och sökte efter numret, men hittade inget direkt. Till slut la jag mig och sov. Först hade jag på alarm tidigt men så tänkte jag: "Äscha, det är säkert ingenting. Jag sover ut istället."
   Imorse steg jag upp och hälsade på mama. Hennes kommentar var "Ditt öga är jue uppsvullt!" Ja, svarade jag eftersom jag var jue själv väldigt medveten om det. Så mamma sökte upp telefonnumret till distriktläkaren och bad mig ringa. Go mama!

Så nu måste jag sitta hemma och vakta telefonen då de skulle ringa omkring 11:20. Det som är sol och underbart väder ute! Vilket skit att man ska ramla till botten av hälsan på sina ledigdagar, fast på ett sätt tur - då får man en chans att vila upp sig.
   Aja, mina egna spekulationer är att jag har fått en allergichock. Att det är de fördömda renhudarna som har plågat mig hela säsongen och nu orkade inte min kropp stå emot mer och kollapsade. Jag hade kunnat ta allergitabletter och se om det hjälper, men jag vill nog få tid med läkare istället.
   För om det är allergi ska jag fan tvinga dem att skriva ut ett recept åt mig eftersom jag är pollen/gräsallergiker utan medicin. Och utan medicin är jag som nu till sommaren, jag är så sjukt allergisk att jag tar dubbel dos. Men ändå kan inte läkare se det på alla miljarders pricktest jag varit på och vägrar skriva ut piller åt mig. Och inte kan jag komma in när jag är på höjden av mina allergiska besvär för då är det jue sommarstängt.
   Jag är väl ingen direkt fan till läkarvärlden, i alla fall inte Kirunas. För de få gånger jag varit där så har de inte kunnat hjälpa mig. En gång fick jag faktiskt hjälp, men då fick man det klassiska svaret: "vi vet inte varför". Det är fan ert jobb att veta varför jag får besvär, bläääh...

Nu har jag gnällt färdigt och får hoppas att medicinvärlden i Kiruna utvecklats sen senast och att de faktiskt hjälper mig för en gångs skull.

usch
Ser man ut såhär, som en Quasimodo, så borde väl doktorerna fatta att man inte är helt frisk?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0