Livet är mer än bara jobb?

Jag blir galen på mig själv!
   Vissa dagar känns det som: "Okej, det är väl inte så farligt att vara arbetslös under sommaren. Livet är jue mer än att jobba, då hinner jag hälsa på mina vänner och resa lite. Vara på Kirunafestivalen, sola..."
   Vissa dagar känns det som idag: "Jag måste ha ett jobb! Hur ska jag klara av att vara arbetslös en hel sommar? Vad ska jag göra?" Och så skickar jag in en miljon till ansökningar.

Visserligen är det bara mars än så länge, mitten av mars. Arbetsgivarna har ännu tid att svara mig... men jag är så otålig. Vilken kontrast det är ifrån förra sommaren! Då ville jag vara ledig, men fick ett jobb serverat på silverfat. (Helt seriöst, jag fick ett heltidsjobb som jag inte ens hade sökt till. Då har man det för enkelt.
   Idag vill jag jobba, och det känns som att ingen ens är intresserad. Haft en intervju än så länge, annars har ingen hört av sig. Jag håller på att bli galen!
   Ge mig ett jobb! Jag är alldeles för mycket av en arbetsnarkoman för att klara av så mycket fritid! Jag är jue den människan som helst jobbar 200h per månad... Uff, får försöka jobba så mycket som möjligt den här månaden, just nu ligger jag på 180h timmar bara. Får hoppas på att någon blir sjuk eller less på att jobba så jag får mer timmar, haha ;P
   Fredrik ringde igår och sa att han kunde ta mitt pass idag om jag ville vara ledig eftersom jag tagit så många extratimmar den här veckan. Men vad fan, jag är ledig 5 dagar på en veckas tid nästa vecka. Det är inte jobbigt att jobba, inte nu när jag kommit in i det. Hade gott och väl kunnat jobba varje dag den här månaden.

Så det är jag och Martin ikväll. Ganska roligt, jag har varit i baren nu i en veckas tid och de senaste kvällarna har jag haft sällskap av servispojkar. Men det är trevligt med lite "nytt" blod. Dessutom är de så noga! Igår medan jag hade min rast hade Alex torkat av både kassan och kaffemaskinen. Någonting som vi aldrig orkar göra ;P

Aja, synd att det är skitväder idag när man är ledig över dagen. Hade tänkt gå förbi banken, men det blev lite sent. Så får vänta till nästa vecka. Funderar på att glida förbi arbetsförmedlingen och prata med dem också. Jag fattar ingenting ang. a-kassa och sånt skit. Känner mig lite korkad, men det är verkligen ett annat språk! Det jag har fattat i alla fall är att jag måste vänta ett år innan jag kan få pengar ifrån a-kassan, men jag har jue vänner som får stöd ifrån arbetsförmedlingen. Men måste man ha varit arbetslös då i ett x antal månader? Jag fattar ingenting...

Oj, så rolig jag är! Bara tänker på jobb. Fan, livet är mer än jobb! Varför kan inte jag också inse det? ;P

Aja, ska väl fortsätta med mitt intresse och söka jobb och sedan ta mig på en promenad. Jag vill bli frisk så jag kan börja träna på riktigt!

Kommentarer
Postat av: Sara

Har du jobbat 180 timmar på 13 dagar ?!?!!?

2009-03-15 @ 13:16:57
URL: http://tirkk0nen.blogg,se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0