Nykterist

Nu har jag kommit ur min baksmälla och deprission över gårdagens misslyckande. Jag blir alltid så full. Och jag vill jue inte! Det går bra på förfesterna alltid, men när jag kommer till krogen... jag bara tappar allt. Jag har ingen disciplin.
   Så nu sitter jag här och minns bara halva kvällen. Jag vet dock att jag gjorde bort mig som satan. Tror fan jag tog på en kollegas kuk, så jag lär jue vara ett stort skämt nu ;P Det var nog att gå lite vääl långt. Tur att det bara är en vecka kvar för mig att jobba.

Jag tål inte sprit. Jag blir för full. Och jag har vetat länge att jag inte tål att bli dräggfull. Jag tappar all kontroll. Jag vet inte vad jag gör.
   Det beror väl antagligen på att jag är så otroligt kontrollerande som nykter. Jag tänker på allt jag säger, allt jag gör. Kontroll och diciplin. Det är jag bra på. Så när jag väl dricker så förlorar jag allt. Och även om det är skönt att tappa kontrollen ibland vill jag inte bli galen som jag blir som full. Två glas vin räcker för mig. Varför dricker jag mer?

Blev bjuden på 2 dejtar igår iaf, men inte faan tänker jag ringa någon av dem. Ena killen var jue faktiskt söt och trevlig, och i rätt ålder. Men jag är inte redo för någonting ännu.
   Om jag är en flickvän så var jag dock otrogen igår. Inte att jag kysste någon, men jag lät jue ena killen hålla om mig och så tog jag jue som sagt min kollega på kuken... oh herregud, sprit vad gör ni med mig?

Jag har faktiskt inte särskilt dåligt samvete över att betett mig som ett svin mot en "vän". Jag är så less på honom, så det var bara på tiden att jag sa ifrån - kanske bara inte på det bästa sättet. Jag har inte berättat allt om hur han är mot mig privat. Tänker jag inte göra heller. Folk får tycka att jag var elak och ett svin, men mitt utbrott på honom igår lär bara underlätta mitt liv.

Jag ska bli nykterist, det här funkar inte. Jag vill inte bli så här full något mer. Mamma sa åt mig att jag måste träna mig. Men jag vill inte träna. Jag vill bara sluta helt nu. För jag vill inte riskera att bli så där full. 2 glas vin, inte mer. Hur tråkigt jag än har ska jag köpa cola istället. Jag orkar inte sitta en dag till och fundera vad fan jag har gjort. För med spriten försvinner mitt minne. De tre senaste gångerna jag har varit ute har jag varit lika full och glömt det mesta. Och vad är det för idé att festa om man inte minns någonting?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0