På bättringsvägen, men ännu en Quasimodo

Fy, vilken tråkig ledighet jag har haft! Det enda jag har gjort är att sova, se på tv, sova, se på tv. Men det är väl ändå bra att jag blev sjuk under min ledighet så det inte drabbar mina kollegor. Vi har jue ingen extraanställd, så grabbarna har fått jobba ensama några dagar då Evelina också blivit sjuk. Jag börjar bli lite less på det där stället...
   Älskar mitt jobb, mina gäster... men ledningen... Det är väl bäst att inte kommentera någonting ;p

Aja, nu är nog febern över - woho! Jag var jue så smart och gick på en promenad igår trots febern, jag kan jue inte sitta still en hel dag. Det var väldigt... spännande. Hann gå en 300 meter, sedan var jag helt slut. Tänkte ta en genväg tillbaka eftersom kroppen uppenbarligen inte pallade det hela, men det resulterade i lite plumsande. Aldrig gått en så jobbig promenad i mitt liv! Haha, jag är knäpp ;P
   Dessutom blev jag blind av solen, för då ögoninflamationen gör att jag går runt och kisar hela tiden så vet jag inte vad som hände, men när jag hade solen i ögonen rann det bara och jag såg ingenting för ett tag. Människor som passerade mig måste jue ha trott att jag var helt knäpp ;P

Idag mår jag dock bättre, men ögoninflamationen är kvar. Jag har hört att ögat svullnar upp p.g.a. var... uscha, låter inte så trevligt. Men så länge jag inte blir blind av det hela så ;P Har inte använt linser i alla fall, men imorgon måste jag göra det till jobbet. Vill helst inte sjukanmäla mig då ingen annan kan jobba. Jag har bara en månad kvar, jag ska kämpa mig igenom den. Och sedan... Hasta La Vista Kiruna!

Btw: Sjukvården i Kiruna är sämst! För att få kontakt med någon läkare måste man först tappa en arm. Och kommer man väl dit så vet de ändå inte varför man tappat armen. Personen jag pratade med igår sa: "Det är vanligt med ögoninflamationer efter längre förkylningar. Badda med lite hett vatten och vänta tills det går över. Har det inte gått över på några dagar kan du ringa igen."
   Hon tyckte inte det var underligt att jag varit sjuk av och till i 3 månader. Hon brydde sig bara om mitt Quasimodo-öga - som ändå skulle gå över av sig själv. Dumma läkartant.

Vad ska man göra idag då? Antagligen sitta hemma och se på tv och kurera sig... bläh. Mina päron har lämnat mig, men de var snälla nog att lämna lite bullar kvar :) Dessutom fick jag äta upp deras vindruvor igår ;P Fast de tvingar mig att laga min egen mat... Jag har inte lagat mat sedan sommaren. Hur fan ska det gå till? Uff, om jag var friskare skulle jag fråga någon kompis om vi kunde gå ut och äta. Men kanske inte är så smart när man har ögoninflamation?
   Det är tråkigt att vara sjuk ;P

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0