Skidtur i skogen

Så där ja, nu har man varit ute! Var riktigt skönt att bara vara, åka lite skidor och grilla korv. Med pappsen förstås, även om han och jag ihop inte är de mest pratsamma människorna. Men han var säkert glad för sällskapet i alla fall :)
   Det enda negativa var att skidturen var lite kort. Bara 4km totalt - det är jue ingenting. Så min beach -09 står nog ganska still. Blev inte mkt kalorier bort där. Men ska nog dock börja träna "en kvart om dagen" igen, innan jobbet och så. Måste bara komma igång så går det bra :)

vid stugan


När man jobbar i Icebar måste man jue fan åka från stan så fort man blir ledig, annars får man aldrig vara ledig. Oj, oj, oj. Kryckan ringde idag och bad mig ta hans pass för ingen annan kunde det och han var sjuk. Jag fick dåligt samvete, men sa ändå nej.
   Jag behöver ha lite ledigt ibland också och jag hade planer för dagen. Jag har knappt varit ute någonting i vinter och jag hoppar alltid in. Och inte fan har jag fått vara ledig när jag har haft feber, utan där har man stått med ett leende på läpparna. Han borde jue inte vara sur när jag har hoppat in för honom tidigare, idag kändes bara inte som rätta dagen när man stod i skidkläderna och hade gjort papa glad genom att meddela igår att vi skulle åka skidor.
   Nej, blir att åka fort härifrån på tisdag efter jobbet så jag får mina 3 dagar ledigt!

För tillfället finns det jue ingen chans att ta ledigt, för ingen kan hoppa in. Det är därför man har extrapersonal. Jag är bara anställd som heltidspersonal, jag kan inte springa och springvika också. Visst, jag tycker om att jobba - men man behöver ha ledigt någon gång och lite fritid också. roligt är det inte att jobba, och jag har för tillfället inget större behov av pengarna.
   Man kan inte leva sitt liv för att underlätta andras liv, för när du behöver dem så kommer ingen stå där. Ta hand om dig själv först, för det är bara dig själv du kan lita på när det verkligen gäller. Det är i alla fall min åsikt och har bevisats så många gånger.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0