Tänker ihjäl mig

Sitter här och lyssnar på Umbrella. Känner mig något uttråkad. Jag har gått min dagliga promenad och tryckt i mig 2 koppar kaffe och 4 bullar, mama hade bakat idag. Sedan sov jag en timme också, i brist på annat. Egentligen finns det väl saker att göra, t.ex. städa... men jag vill inte. Jag vill göra någonting roligt, trevligt. Jag har fan bara suttit hemma i en veckas tid, och jobbat lite. 
   Skulle jue egentligen vara ledig idag, men Fredrik ville vara ledig och jag har jue ändå ingenting att göra så jag tog hans pass. Jag slipper ett lördagspass nästa vecka istället, förhoppningsvist. Man kan aldrig säga säkert, men hoppas! Inte för att jag har något planerat, men ifall man vill gå ut så kan man ligga hemma bakis dagen därpå.

Uff, jag börjar bli lite knäpp nu. Tänker för mycket, och då tänker man alltid fel. Varför är jag så negativ när det gäller detta? Det är väl antagligen för att jag blir mest skrämd av mig själv. Om det är jobbigt nu, vad kommer det inte vara sen då? Man känner sig dum som försatt sig i denna sits. Fast så går det väl när man bara glider med livet. Allt kan jue inte vara rosenblad, finns jue taggar också.

3 veckor kvar att jobba, nedräkningen har börjat. Lär väl stanna i Kiruna i några veckor först. Fixa allt som behöver fixas, ta det lite lugnt. Fast jag skulle vilja åka på charter redan i april, liksom ta det lugnt och sola. Fast är det fint, stabilt väder någonstans i april?
   Jag och Sara har pratat om att åka till Turkiet i slutet av maj. Även om jag jättegärna vill iväg på en riktig solsemester så vill jag inte binda mig redan nu ifall jag skulle få jobb. Det är jue bara början av mars än så länge, jag borde inte vara så pessimistisk. Har jag inte fått nå jobb i maj, då kan jag bli pessimistisk.

Fast kom på att jag halvt som halvt blivit erbjuden jobb i vinter, fast vettefan om jag är så sugen på det jobbet. Visserligen får jag jue flytta då. Men som sagt, var jue inget säkert. Han sa bara att det var önskvärt och gav mig hans mail.
   Och igår hade jag gäster ifrån Karlshamn. Mannen sa att han kunde hjälpa mig skaffa jobb där, han kände de enda två krögarna i stan ;P haha.

Jag har faktiskt inte sökt till ett enda jobb i Sthlm, borde kanske göra det? Jag hade gärna bott i Sthlm, men vet inte om jag vill göra det nu i sommar. Vill liksom ha riktig sommar, ligga på stranden och sola och bada...

Fan, jag tänker ihjäl mig. Jag borde söka efter fastanställning, jag blir jue galen av tanken på att bli arbetslös ;P Försöker jobba så mycket som möjligt nu så jag ska bli riktigt less på att jobba ifall jag skulle behöva vara arbetslös den närmaste tiden, så nu kör jag 8 dagar på raken. I sommar var jag riktigt trött när jag körde 7 dagar på raken, och även nu under vintern när jag jobbade 19 dagar och var ledig 3 dagar under den tiden. Så får se hur formen är ihelg ;D
   Nu känns det dock som att det inte gör någonting om jag jobbar varje dag den här månaden.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0