The Beauty and The Brain

Här sitter jag och fixar mig inför jobbet. Långpass idag och känner mig sjukt trött. Mamma tyckte att jag skulle ta "ledigt" ifrån mitt promenerande, det vill inte jag. Jag har jue 3h sen som jag kan utnyttja, och sova kan jag göra imorgon. För mig är frågan mer; promenera i Kiruna eller Jukkasjärvi? Jukkasjärvi är jue så mörkt... Eller jag vet inte, men där vet jag inte om några bra "promenadspår". Fast det är billigare för mig om jag promenerar i Jukkasjärvi, spara soppa...
   Vilket problem jag har va? ;p

Om ni undrar angående titeln så jobbade jag med Mr. Kirsten igår, även känd som Kryckan. När vi slutat gick vi upp till repan som vanligt för att föra kassan och då hade de fått ett mail ifrån några gäster som gav en massa creds till Icebar. Det stod en massa om hur intelligent Kryckan var, fast de hade inte fått namnet rätt så det stod: Mr. Kirsten. Haha, fy fan vad jag skrattade åt det ;D
   Om mig hade de skrivit "very nice and very beautiful". Stackars Mr. Kirsten, fick inte vara vacker ;P De hade även bifogat bilder på oss så att vi skulle förstå att det var vi, väääldigt fina bilder var det ;P

Fick jue häromdan bilder ifrån en tysk fotograf. Han skickade bara två bilder - och båda på mig. Så fort gäster skickar bilder så skickar dem bilder på en själv, inte vill väl jag ha en massa bilder på mig! ;P 
   Men tysken skrev i alla fall att om jag ville ha fler bilder ifrån hans resa (han är professionell fotograf) så skulle jag ge honom min hemadress och han skulle skicka dem på ett minne... värt att funderas på, det var fina bilder han hade fotat. Sedan hoppades han att jag skulle komma förbi Tyskland någon gång och att vi skulle träffas igen, men det är en annan sak ;P

För att återgå till ämnet: de nöjda gästerna ville ha våra mailadresser. Och jag och Mr. Kirsten var så snälla och gav våra till dem. Nu imorse såg jag att jag hade fått ett mail ifrån dem där det b.l.a. stod: "I år har det varit bra urval till Icebar, de har verkligen valt hjärna och skönhet." Så jag har ganska lätt på mitt jobb, jag behöver bara stå och vara vacker. Stackars Mr. Kirsten, han måste läsa på och vara intelligent ;P
  
Nej, men nu när jag läste mailet de skickade nu till mig så tror jag att jag minns vilka dem var. De skrev i mailet att de inte hann prata med mig så mycket för att jag tog hand om de andra gästerna, och om jag minns rätt så är de gästerna ett par indier vi hade för inte så länge sedan. Jag tyckte dem var jättejobbiga, för jag var tvungen att förklara drinkarna ca 3 gånger för dem och de förstod ändå ingenting... så jag höll mig ifrån dem ;P Usch, så elak jag är!

Men jaa... om det är dem så får man väl se det som att jag kan jue verkligen hålla masken inför gästerna. Och det är jue någonting väldigt positvt i service-yrket! Hur jag än mår eller tycker ska jag jue alltid möta varje gäst med ett leende och ge dem den bästa servicen jag förmår. 
   Och så ska jag se lite vacker ut ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0