Tvångstankar och jobb

Lördag idag. Det är en tråkig dag, för då får jag antagligen ingen post ifrån några arbetsgivare som vill anställa mig... Ja, jag är besatt. Och jag kan inte stoppa mig själv. Det är nästan ett tvångsbeteende nu för tiden och söka jobb. Jag skickar in, skickar in, skickar in...

Ett annat tvångsbeteende är min beach -09. Idag är första dagen jag inte snorar på Gud vet hur länge, men känns ändå som att jag ska ta det lugnt idag och om jag håller mig lika stabil börja träna imorgon. Men det kliar verkligen i fringrarna. Det är också ett tvångbeteende. Måste gå 40-60min per dag. Spelar ingen roll att jag var så jävla trött igår, jag tog mig ut på den där förbannade promenaden.
   Men det visar jue resultat, det här i alla fall. Köpte dock chips till filmen igår och jag har sån jävla ångest. Argh. Tvångstankar, lämna mig!

Igår hade jag några kirunagrabbar i baren, det händer inte ofta hos oss. Det är ganska roligt, för så fort vi ser kirunagrabbar blir vi verkligen "suck", eftersom de beter sig inte riktigt som våra gäster oftast... inte lika civiliserat ;p
   De här grabbarna var dock lugna, men roligare konversationer har jag väl haft. De kände igen mig och mitt ex och frågade en massa om honom. "Varför gjorde ni slut? Var han dålig i sängen eller?" Tror han frågade det 2 gånger! Jag förklarade vänligt att man inte är tillsammans i 2 år med någon och sedan plötsligt inser att idioten inte kommer lära sig att tillfredställa mig och gör slut... herregud!
   Sedan fick jag också höra att jagbara behövde stå och prata på mitt jobb och fick betalt för det, och det var heelt onödigt. Jaja, då kan vi väl stänga ner alla barer och se om ni saknar oss bartenders ;P Och dessutom hade jag bara fått jobbet för att jag var snygg. Suck.

Men annars var det väl roligt igår. Heeelt dött framtill klockan 23, 23:30. Sedan kom det en massa fransmän. Dessa var dock mer civiliserade än de jag hade i onsdags. Fick bara en snuskig invit ;P "I have a room for two and I don't have any lady, do you know any?" Sa till honom att det fanns massor med kvinnor i baren, att det bara var att fråga runt ;)

Ikväll jobbar jag med Mr. Kirsten igen. Nu är jag inte längre the Icebar-pro, eftersom de tre senaste kvällarna har jag jobbat med servispojkar. Kommer nog kännas lite konstigt ändå... Jag är den enda konstanta i Icebar ;)
    Men nu är det bara 2½ vecka kvar... sedan är det bye bye Icebar. Ja, jag har jue förtursrätt nästa år om jag skulle sakna Kiruna, det är jue alltid någonting.

Sunday, bloody sunday. Fast det är fel dag, jag får sjunga den imorgon ;P
   Dags för tvångstanke nr. 2: Promenad!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0