Vår

Jag förstår inte det här... Varför är det alltid soligt och varmt när jag jobbar långpass, och skitväder när jag är ledig? Jag vill väl också glassa sol! Jag älskar jue sol, jag är beroende av sol!
   Varken igår eller idag har jag orkat stiga upp klockan 9 på morgonen för att ta min promenad. Alarmet ringer men jag är så trött så jag stänger av. Så nu har jag bara gått 1h promenad på ungefär 1 vecka... dåligt gjort av mig.

Imorse hade jag dock en väldigt obehaglig dröm. Jag drömde att jag hade en partner och vi åkte för att hälsa på ett annat par, som bodde hos mannens föräldrar som var oerhört rika. Min man var inte så snäll mot mig. Han tänkte slå mig gul och blå bara för att jag gjorde en smörgås åt honom fel. Han blev sur när jag skulle till jobbet osv. osv.
   Usch, usch, usch! Varför drömmer jag sånt där? Det värsta var väl att min partner i drömmen är en kompis till mig... så honom lär jag jue inte våga träffa på ett tag ;P

Nu börjar solen äntligen värma mitt rum. Igår var det så kallt när jag gick och la mig! Och imorse efter duschen frös jag. Det brukar man aldrig behöva göra i mitt rum annars, jag sitter alltid i shorts och t-shirt. Nu var jag tvungen att ta på mig en tjock morgonrock istället.

Uff, det är skönt att det börjar bli vår. Men samtidigt är det så jobbigt. För då väcks dessa förbannade vårkänslor ;P Det blir bara värre och värre för varje dag, bläh bläh bläh. Jobbigt när huvud och kropp säger emot varandra. Jag kan inte förstå hur människor kan bli nunnor, jag avgudar dem!
   Visst är väl förhållande mysigt, men det är som sagt i nöd och lust. Och då måste man hitta någon trevlig prick fatt orka med honom både i nöd och lust ;P

Jaja, nu har jag bara 4 pass kvar att jobba :)

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0