Ta dagen som den kommer

Jag tror inte meteorlogerna kan sitt jobb riktigt. De säger alltid fel väder. Sedan när de upptäcker att de förutspått fel ändrar de snabbt som fan så att ingen ska märka deras feltolkning.
   T.ex.: Igår när jag kikade på smhi.se sa dem att det skulle vara molnigt idag. Då kan jag jue lika gärna jobba, alla är jue ändå upptagna eller bortresta. Men idag minsann så är det sol! Så jag gick in på smhi.se igen och nu helt plötsligt hade de ändrat så det skulle vara soligt idag... herregud.
   Om jag nu är så nyfiken på vädret idag så kan jag jue bara kika ut, jag vill veta kommande väder och ha en garanti på 90% iaf att det stämmer. Men det stämmer jue aldrig känns det som... Konstiga meteorloger (som jag inte ens kan stava).

För att byta ämne så skulle jag egentligen jobba kväll idag, men eftersom Evelina ännu är sjuk så tar jag långpasset och en ifrån servisen kommer in på kvällen och jobbar med mig. När jag ändå jobbar idag så spelar det jue egentligen ingen roll om jag jobbar kväll eller långpanna, jobb som jobb... fast då sa jue de där jävla meterologerna att det skulle vara molnigt idag...
   Oh no, upptäckte att jag hade glömt ladda mobilen igår. Fuck! Nej, nu måste jag nog sjukanmäla mig...

Igår hade vi en massa fransmän i baren, och ett tips: Åk aldrig till Frankrike! Okej, min vän sa så vänligt åt mig att man inte ska dra alla över en kant... men de där fransmännen var galna. De gled på bardisken, skrek och sjöng, drog i en, överröste en med komplimanger och snuskiga inviter. Dessutom kan de jue ingen engelska i princip. Och de ville jue prata med mig, det var bara det att jag förstår inte franska ;p Så jag orkade inte med dem.
   Tror dock inte de kommer gnälla på mig att jag gav dem dåligt service, trots att jag blev så oerhört less på dem igår. En av fransmännen ville jue hjälpa mig städa baren och ta mig på en promenad så...Men igår var det svårt att hålla minen, det ska jag erkänna ;p

Nu känns allt ganska bra. Min beach 09 har visat resultat (trots mitt bullätande och en stor burritos igår...) och igår fick jag en glad överraskning. Jag får helt enkelt ta dagen som den kommer :)

P.S. Måste hitta mina solglasögon! Mina John Lennon-glasögonen är jue inte ens hälften så coola som mina orginala! D.S.

var är dem?
Mina riktiga solglasögon... var är dem?!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0