Frihet

Underbart! Jag somnade direkt jag la huvudet på kudden och vaknade upp pigg. Däremellan var det bara ett fridfullt mörker. Inga konstiga eller läskiga drömmar.
   Idag är det nog första gången jag vaknar som mätt. Annars är man jue alltid lite småhungrig på morgonen, trots att jag alltid äter innan sängdags. Men även om den där mackan igår kanske inte var så god, så måste den ha varit mättande. Vilket är skit för mig eftersom idag ska jag gå och simma och jag tror inte jag pallar att simma på tom mage!
   (Eller, jag vet inte. Men det sägs inte vara bra och jag vill inte drunkna... Finns ingen Leo DiCaprio att rädda mig, brukar oftast vara jag och pensionärerna.)
   Så nu måste jag vänta tills jag får lite plats i magen för att äta frukost (havregrynsgröt!) och sedan bär det av mot badhuset. Det här är nog en av få gånger då jag verkligen längtar till badhuset. Senast jag plaskade omkring var i november, så det var läänge sedan. Nu längtar jag bara efter att få bli blöt, få använda mina borttvinade muskler och sedan en varm bastu. Mm...

Jag är lite kluven just nu dock. Jag längtar absolut inte till att bli arbetslös, men jag har börjat längta efter att få vara ledig. Så där fri-ledig. Förstår ni? Just nu är jag så fast i Kiruna, jag kan inte riktigt ge mig av någonstans och jag längtar verkligen efter att få röra på mig igen. Jag ska dock ha mindre packning än i september! Det ska bli så roligt att få träffa Ingrid och Erik igen! (Om det där svinet till fästman har tid med mig vill säga.) Syster yster kommer upp hit till påsk så henne glider jag nog förbi i maj. Får jag träffa min svåger också. Sedan finns några andra ställen här i Sverige som jag är välkommen att åka på besök till. Så det ska bli riktigt roligt.
   Ska bli riktigt roligt att få åka och hälsa på Ingrid. Eftersom hon fyllt år nyligen (och inte har det så jättebra ställt ekonomiskt) tänkte jag bjuda henne på en utekväll när jag kommer dit. En lite försenad födelsedagspresent :) Så det blir väl middag och sedan ut på krogen. Undra vad Lycksele har att erbjuda för uteliv? ;P
   Fast i maj ska jag nog ta mig utomlands, vare sig någon vill hänga med eller inte. Jag behöver lite sol, lite värme. Jag har jue sällskap i Spanien om jag vill åka dit ;P

Nej, nu vill jag ha lite ledighet så jag får röra på vingarna! Det är det som passar bra med säsongsjobb för min del. Man är inte så bunden. Jag verkar tydligen hata allt som är stabilt, just nu vill jag bara... glida med, ta vara på mig själv. Den dagen jag blir någons flickvän, skjut mig! Nej, i så fall är nog idioten tillräckligt underbar så att jag vill dela mitt liv med honom. Men just nu känner jag mig inte redo för någonting sådant.

Faan, kan jag inte bli i alla fall liite hungrig snart så jag kan ta frukost?!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0