Varma baren är verkligen varm

Fy fan, man är inte i världens bästa form idag. Ont i halsen som satan och snuvig... Det är jätteroligt att jobba i Icebar, men jag kan fan inte hålla mig frisk där. Det är nog lättare att räkna de dagar jag har varit frisk än småförkyld den här vintern.
   Men men, bara jobb idag och sedan tre dagar ledigt. Det ska bli underbart! Jag hade tänkt åka iväg en sväng under min ledighet, men måste hämta ut mitt pass imorgon och springa lite ärenden... så det får bli nästa månad.

Igår jobbade jag i varma baren, och den var... varm. Jag ska fan aldrig gnälla på att det är kallt i isbaren något mer! Igår var det olidligt varmt, kändes som om man var en klibbig svettpöl, fy faan.
   Sedan var det väl inte sådan action heller. Under dagen sålde jag i isbaren för ca 12 000:-, i varma sålde vi på kvällen (samma antal timmar) för ca 5 500:- ...
   Så jag är glad över att jag jobbar i Icebar, hade fan aldrig stått ut med att jobba i varma baren. Så jävla drygt när det inte finns något att göra! Fast skönt på ett sätt att slippa hålla sig sysselsatt hela tiden och inte behöva tänka på att röra på sig hela tiden fatt hålla sig varm. Men nej, jag trivs i min isbar :)
   Jag behöver dock träna på att skikta. Jag vet jue hur man ska göra det, är väl bara att göra det i praktiken. Borde väl kanske sköpa hem sambucca, tabasco och tequila och träna? Fy fan vad vidrigt, men men ;p

Hade fått klagomål igår också btw för att jag komplicerat för en grupp och gjort två olika drinkar... Här försöker man vara kreativ och få det att se snyggt ut, men det var inte uppskattat ;P Stackarna visste jue inte vilken drink de skulle ta! Och sedan hade jag sett sur ut, så de var missnöjda med mig...
   Jag är 99% glad och positiv på mitt jobb, det är jue synd att just dem ska komma in och titta på mig den minuten jag inte ler. Men men, de verkade inte så vettiga heller. De hade tydligen börjat röka inne i baren på kvällen... Människor...

Nej, nu ska jag iväg till jobbet och ha mitt städpass. 5-8h ifrån ledighet, wiie! Men lär nog att vila en stund efter jobbet och inte simma som jag hade tänkt, är trött som satan. Satt kvar till klockan 3 igår och babblade med Jonne, så blev inte mycket sömn inatt. 4h kanske? Fy fan, har i princip bara sovit 4-5h hela veckan. Skönt att få vila upp sig. Den här ledigheten ska jag ta tillvara på!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0