Ger utlopp för min ilska mot läkarna - igen

Jag har påbörjat två inlägg nu ihelgen, men inte publicerat dem. Fantasin liksom bara fastnade. Vet inte riktigt vad jag ska skriva. Jag bara tänker hela tiden jue. Och tankar är väl inte så där jätteroliga, speciellt inte när jag bara tänker samma sak i onda cirklar ;P

Men idag har jag någonting att berätta iaf! Nu ihelgen har jag sovit sjukt mycket! Somnat så fort jag lagt mig ned ungefär. Igår somnade jag med kläderna, sminket, linserna och lampan på. Vaknade upp 05:30 och trodde det var morgon. Undrade hur jag hade kunnat somna så.
   Jag somnade om igen sedan och kom först upp omkring 09:45. Irriterad på mig själv för att jag sovit bort en ca 12h. Sedan insåg jag att jag har jue slutat äta mina allergitabletter, och det är antagligen det som gör mig så slut!
   Ni förstår; jag har börjat min självplågande vecka. Jag ringde sjukhuset idag (de ska ringa upp mig ca kl 14:00) och den här gången ska de fan skriva ut ett recept åt mig! Min mamma, pappa och syster har receptskrivet allergitabletter och jag har värre allergi än dem. Jag måste fan äta 2 tabletter om dagen på högsommaren. Jag är bara så irriterad på att de inte kan skriva ut något recept till mig!
   Så nu ska jag gå 5 dagar utan tabletter och sedan får jag väl ta tester (som vanligt). Gud förbanne om det inte visar positivt!
  
Visst kan jag köpa allergitabletter receptfritt, men det är bara sjukt mkt dyrare än att få det receptskrivet. Tror jag köpte 30tabletter för ca 150kr nu när jag skulle till Turkiet. Det blir ungefär 750-900kr på tabletter i sommar. Och det känns verkligen ovärt att slösa så mkt pengar när jag vet att jag borde ha samma rätt som alla andra gräsallergiker att få recpet utskrivet och kunna minska den där kostnaden med flera hundra.
   Men som sagt, man får se hur det blir. Och om jag får träffa en läkare eller inte. Och när jag får tiden. Kanske får skjuta upp min resa till Ingrid, beroende på när läkarna vill träffa mig. För kan ändå inte hälsa på henne innan min tid, eftersom hon har katt och nu ska jag fan bara ge utslag på gräs. Och för att jag antagligen skulle tuppa av med så mkt som jag inte tål ;P

Mkt prat om min allergi, jag hatar den helt enkelt ;P Och sjukhusvärlden är sjuk som inte kan erbjuda mig någon hjälp som utan piller ligger sängliggandes hela sommaren med minst 1 gång feber när det inte borde vara så.
   Andra får komma till läkaren i tid och otid. Jag får aldrig komma dit. Och när jag väl kommer dit så vet de ändå inte vad som är fel på mig (hänt mer än en gång). Så min kropp är nog mystiskt.

Jag har börjat flagna också. Har en stor vitrosa fläck mellan brösten nu. Försöker verkligen så att jag inte ska flagna mer - min fina färg! Försvinn inte :( Vågar absolut inte klia mig något mer. Då försvinner min färg sa mamma. Längtar tills vi får sol hit till Kiruna igen så jag kan ligga ute och glassa och slipper känna mig så orolig.
   Var otroligt skönt torsdagen när jag satt i stugan och hade uppvikt byxorna och ett linne. Dessutom är jue våren bästa årstiden att vara i skogen - inga mygg! Träffade dock på en geting. De låter visst syster! Men jag höll mig cool. Jag ska övervinna min getingskräck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0