Förkylning...

Descanzar es salud - att vila är hälsosamt.
 - Spanskt ordspråk


Okej, vet att det där citatet var tråkig... men det sammanfattar min dag och min tro på hur man blir frisk.

Nämligen så att min förkylning blev inte bättre av att tiden gick... utan sämre. Kände mig inget vidare idag på jobbet, jag matade mig själv med naturläkemedel och när jag började känna mig febrig på eftermiddagen blev det att knapra alvedon.
   Som tur är har jag världens snällaste coach! Han sa att jag fick ta paus när jag ville och dricka te, kaffe, vatten... och jag skulle säga till honom om jag behövde något. Jättegullig! Men sedan kämpade jag till mig 6st försäljningar även idag. Känner mig något stolt över mig själv, jag har legat över mål varje dag nu i en veckas tid. Vettefan hur det gick till, men ja... när man inte tänker så mycket så går det väl naturligt.
   Bara tråkigt att det inte går bra för resten av gruppen... Att en person har en liten svacka går att täcka upp av de andra, det är naturligt... men att alla har en svacka... Även om jag var imponerad över att jag orkade sälja 6st trots hur jag mådde så var det ingen bra dag för gruppen överlag...

När jag slutade jobbet la jag mig i sängen och dog. Sov i 3h. Vaknade upp och kände mig väldans inspirerad att göra korvstroganoff... men klockan var dock 21, så blir ingen matlagning idag ;P Och ingen tvättning blev det heller, eller dammsugning... Snacka om att bli sjuk olägligt! Nå väl, ändå ingen annan än jag som lider av att lägenheten förfaller...

Blir nog snart att sova igen, sen förhoppningsvist mår jag bättre imorgon! Har varken tid eller ork att vara sjuk nu, och behöver min lön så jag kan inte sjukanmäla mig...


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0