Mkt att göra, lite tid

Livet är för viktigt för att tas på allvar.
 - Oscar Wilde

Nu har jag inte skrivit på länge... och det är helt enkelt p.g.a. tidbrist... När mina nya vänner här i Stockholm hör att jag har en blogg så håller de på att skratta ihjäl sig och vill veta adressen... Why? ;p

Aja, har haft en väldigt trevlig helg! På fredagen blev jag bjuden på middag av en kollega (eller bjuden och bjuden... jag bjöd in mig själv). Vid midnatt hämtade jag upp Tobias ifrån tågstationen.
   Vi åkte hem till mig och sedan fick man sova till kl 12... Jag som inte är van vid att få så mycket sömn! Jag har inte haft tid att sova så länge på... 2-3 veckor? Och för att vara ärlig vaknade jag upp tidigt på morgonen i alla fall av gammal vana ;p

Sedan hade vi en underbart rolig helg ihop. Det är få människor som jag mår så bra med, men Tobias är definitivt en av dem. Jag undrar ibland om det beror på den personen han är, eller det faktumet att vi kommer ifrån två olika länder och egentligen inte har någonting med den andras liv att göra. Han känner inga av mina vänner, och jag känner inga av hans, så därför kan vi vara helt naturliga med varandra! Vettefan...
   Blev i alla fall att promenera genom Gamla stan, längst Drottninggatan (som turister bör!). Vi promenerade även omkring på Södern och till Kungens Kurva. Så shoppade vi lite, fikade en maassa och var på bio. (500 days of summer... var faktiskt ganska bra... jag älskar bio!)

Till måndagen fick jag åter igenom stå på tågstationen och gråta medan jag vinkade av honom. Lilla, mesiga jag. Jaja.

På tisdagen bjöd jag tillbaka min kollega på middag... blev inte så himla mycket mat, men blev i alla fall någonting! Åt lax för en gångs skull, mums! Jag måste verkligen börja äta fisk mer...

Och igår så jobbade jag 12,5h. Fast fick sitta på världens lyxprojekt på kvällen där typ hälften av alla som man pratar med köper. Heelt underbart! Så var inte så där jäättejobbigt ;p

Och ikväll kommer Sara hit ;D

Så ja, fullt upp heela tiden känns det som ;P Och nu måste jag verkligen börja fixa mig till jobbet! Har inte gjort någon lunch heller eftersom jag kom hem vid 22 igår :( Måste slösa pengar igen... suck!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0