Tjejhelg

Jag förstår att vi måste vara utomordentligt respektfulla mot kvinnans öron, för det är det enda kyska hon har.
- Honoré de Balzac


Ihelg har jag haft tjejhelg, för en gångs skull - wie!

Tjejhelgen inleddes redan i torsdags av att Sara kom hit. Jag vägledde henne in till min lägenhet, kastade av hennes resväska, sedan åkte vi mot Göta Lejon och Buddy Holly. Vi kom fram i god tid och hittade till våra platser. Sinnessjukt vilka priser de tar med tanke på att vi satt nästan längst bak...
   Men musiken var härlig, fast jag måste säga att jag föredrog de sista 2 minuterna när Brolle kom ut på scen utan kavaj... den mannen i vitt brottarlinne och svarta jeans - wow! En syn man sent lär glömma...
   Hem igen och en del skitsnack innan vi somnade.

Nästa morgonen hade jag blivit smittad av svininfluensan genom McDonalds - det är i alla fall min teori. Jag var hur frisk och kry tills jag satte mig på McDonalds och åt middag på torsdagen, efter det har jag snorat som en liten unge och haft ont i halsen. Hört att jag också egentligen tillhör riskgruppen då jag har allergier...

Nå väl, jag åker till jobbet i alla fall - för jag behöver som sagt pengar. Fick återigen godis, så jag var lycklig! För den delen har jag också lärt mig nu att sälja och vara stabil tror jag, på torsdagen hade jag som krav ifrån min coach att sälja 9st - vilket också var mer än mitt personbästa! Och tror ni jag klarade det? Självklart ;)
   Så på fredagen softade jag bara lite, då hade jag bara som krav 4st så jag la in 6st. Vi fick ett jävla bra resultat på fredagen! Så underbart när man känner att man kan sitt jobb, är uppskattad och har en massa, massa roligt. (Spec med pantertanterna som verkar älska mig... de bjuder med mig at komma ut och röka med dem och vill prata en massa med mig... jättekul!)

Jag kramade Max hej då, då det var hans sista dag - tråkigt, för han är så jävla trevlig person och bra coach! Men han lär ha gryymt kul dit han ska, jag känner mig något avis.
   Sedan bar det hem till min lägenhet där söta Sara hade diskat åt mig och allt... jättegulligt! Jag lagade en enkel middag och så drack vi en massa vin och öl framför Idol. Mitt i allt slocknade Sara, hon bara la sig ned och så somnade hon ;p haha!

På lördagen steg vi upp som oss pensionerer bör klockan 8.30 ;P Blev att käka nyttig frukost (grovt bröd!) innan vi åkte till Kungens Kurva och Ikea. Där köpte jag en massa doftljus så jag kan sitta här i lägenheten och mysa :) Vi åt lunch (varmkorv) innan vi kikade lite på Rusta också.
   Efter det blev det att åka till Skärholmens köpcentrum och gick omkring på affärerna där. Jag shoppade faktiskt lite, även om jag borde låta bli med tanke på min ekonomi... men vadå - knästrumpor behövs alltid!

Till kvällen öppnade vi en ny vinflaska och blev en massa mer öl. R kom också och joinade oss med sin turkiska, farliga sprit innan vi åkte iväg till Södern till en pub och fortsatte dricka lite mer. Tog en oerhört god drink, synd bara att jag inte minns vad som var i den!
   Kvällen avslutades med middag på McDonalds innan vi tog t-banan hem igen. Somnade på fläcken och snarkade som en man - dumma förkylning ;p

Nu har Sara åkt hem till Kiruna igen och jag sitter här i min säng och latar mig. Ska städa lite, sedan blir det eventuellt bio ikväll - wiie!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0