Dagens ordspråk

I segerns stund förtjänar man champagne, i nederlagets behöver man den.
- Frankrike

(Vet att det är knäppt med Frankrike... men så står det i min anteckningsbok.)

Exakt, ge mig bubbel! Idag var en sån där riktig jävla skitdag vart allt bara kändes skit. Saknar min gamla grupp! Där hade vi roligt, nu är allt bara... tråkigt. Känns inte som man får någon respons om man säger någonting och då blir det att jag lika gärna håller tyst. Jag är en säljare som är dålig på att tvinga mig på. (Väldigt bra kombination!)
   Får väl hoppas det löser sig innan jag avlider av tristess och nedstämdhet! Hatar att vara ny i en sammansvuren grupp! Eg. går det väl inte så dåligt för mig, jag säljer jue på mål (förutom idag) och jag är jue ny...

En annan tråkig sak är att det är dags för min vän M att göra sin plikt, så han åker nästa vecka... Känns tråkigt, även om jag visste om det redan när vi började umgås.
   Men har planerat att fira min födelsedag med en gammal kollega i alla fall, så det känns positivt! Kan jue inte låta bli att känna mig lite skeptisk efter mina erfarenheten, men jag kan jue inte låsa in mig i min lägenhet för alltid... Då lär väl alla lampor hinna slockna! (Har 4 lampor jag måste införskaffa...)

citat-samlaren
Fick äntligen upp bilden på min "fina" kattofax!

Har alltså inte bytt ut den där jävla lampan i badrummet heller, var bara så förbannad på den idag för då kommer det ännu en nödvändig, oväntad kostnad! Och då löste jag problemet med att gå hem och sova istället. Så imorgon får jag duscha i mörkret... Vettefan hur det ska gå. Kanske använda min pannlampa som komiskt nog följde med mig till Stockholm? (Av alla saker va...) Inte när jag duschar förstås, men att jag lägger den på badrumshyllan eller något... Blir spännande att se imorgon.

Nå väl, eftersom jag somnade efter jobbet idag (i protest, och för att jag älskar att sova och vakna upp av mig själv... fråga mig inte varför, tycker inte om att sova under natten och vakna av väckarklockan, sover hellre flera gånger korta stunder så jag kan vakna av mig själv på kvällen) lär det inte bli mycket sömn inatt som vanligt. Fast erfarenheter har jue visat att jag säljer bättre med mindre sömn - jag orkar väl inte tänka då

Between the line of fear and blame, you begin to wonder why you came.
Fray - how to save a life


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0