Läge, läge, läge

Här sitter jag med mitt kaffe och känner mig som vanligt för lat fatt laga mat. Har inte heller ringt till Four Service ännu och berättat att jag fått heltidsjobb. Dåligt Fjäll. Ska säga att jag kan jobba kvällar och helger iaf :)

Roligt det där med kaffe. Började med att dricka svart. Nu är det nästan Latte fatt jag har så mycket mjölk i ;P

Har iaf köpt diskmedel nu så jag kan diska. Ihelgen ska jag åka till mitt älskade IKEA. Men nu måste jag faktiskt dit. Mitt kök är väldigt underutrustat. Sedan ska jag nog tvätta också. Sedan ska jag nog försöka ta mig in till stan och bara knata runt, kanske kika på Södern - aldrig riktigt varit där innan, men hört så gott om den stadsdelen.
   Vilket man inte kan kalla om min stadsdel ;P Sa till en kollega idag att jag hade så svårt att sova inatt p.g.a. nattens storm - det lät precis som att någon var i köket! I alla fall, när han fick reda på var jag bodde sa han: "Om jag hade bott där hade jag varit rädd också." Och inte blir det inte bättre av att man fick till lägenheten en tidning om området där de har en massa korta nyheter om mordåtalade som bor här i Skärholmen... Förstår inte varför ingen kunde påpeka sådana saker till mig innan jag flyttade hit ;p
   Men jaja, jag har sagt till mig själv att jag kommer bo här tills jag känner mig osäker. Och än så länge har jag jue inte märkt av några våldsamheter eller sådant. Bara i Märsta fick jag en gång bevittna en misshandel omkring 7 på morgonen ;P Jag är lååångt ifrån Kiruna...
   Fast det här berättar vi inte för mamma, då kommer hon inte kunna sova!

Nu jobbar jag dock vid kungsträdgården. Himla roligt ställe att jobba på. Får gå igenom mitt älskade Stureplan till och från tunnelbanan;p Fast ingen har ännu tittat på mig snett fatt jag är klädd i normala budgetkläder iaf. Fast jag tittar jue inte så mycket vart andra tittar så;p Killar i kostym kan vara fint, men när de slickar bakåt håret... nej, nej, nej!
   Men jag har faktiskt sett Lars Leijonborg på jobbet! En meter ifrån mig stod han. Det ni ;) Synd bara att det inte var Fredrik Reinfelt, det skulle ha varit något att berätta för mamma...
   Annars är det mest kostymnissar jag serverar lunch till och kvinnor med strumpbyxor och kavaj. Undrar vad det där är för ställe...
  
Pratade idag med en man (på jobbet) som hade hus i närheten av masungsbyn. Han hade varit där i helgen. Otroligt hur roligt det är att prata om sina hemtrakter! Han tyckte om mitt armband (nu när mitt batteri tagit slut till mitt armbandsur har jag börjat använda mitt tennbandsarmband istället) och vi pratade om att det var snö där uppe osv. Jag passar nog att bo i förorten, för jag är nog mer lik utlänningarna än stockholmarna. Jag känner mig som en utlänning ;P

Undra om man kanske skulle ta och packa upp ikväll?

Dagens fråga: Varför gäller yttrandefriheten inte alla?


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0