Kvällsmys

Nu har jag inhandlat min lilla kalender som jag velat ha jättelänge! Fick springa i alla affärer innan jag hittade en för 0910 på rea på Åhlens. Den är jätteful med massa kissekatter, men man kan byta ut omslaget om man vill det.

(tänkte lägga in en bild på min nya kalender här... men min dator vill inte... :()

Det jag dock älskar med sådana här kalendrar är deras små ordspråk! Man hittar alltid guldkorn ibland dem.
T.ex.

Livet består inte av att ha bra kort på hand utan av att spela dem man har väl.
- Josh Billings

Nu ska jag passa på att kommentera lite om mitt husfruliv!
   Jag har lagat mat idag! Tog mig bara 1 vecka innan jag ställde mig vid spisen igen, vi får verkligen hoppas att jag inte låter det gå så lång tid innan jag ställer mig där igen!
   Och igår fick jag inte upp mina gardiner, var för kort :( Det är fan illa när man står på tå på en stol och inte når upp! Men vad ska man göra - förutom att grina förstås. Får vänta tills pappa kommer på besök eller om Viktor kommer hit i veckan. (Jag är jättesnäll värdinna, låter mitt besök laga mat och sätta upp gardiner... underbart!)
  
Ska bli grymt kul med besök som sagt, men kommit på några små nackdelar:
1. Jag kan inte laga mat.
2. Jag har jävligt kärv ekonomi en månad till, med tanke på hur lite jag jobbade i september och med min hyra att betala så kan jag inte leva lyxliv just nu. Och hur ska jag kunna snåla men samtidigt bjuda mitt sällskap på ett drägligt liv? Får helt enkelt sluta äta dagarna emellan besöken... (det är jag jue visserligen ganska bra på)
   Dagens ilands-problem alltså... Det där med att spara pengar till min nästa resa får jag påbörja nästa månad! Nu gäller det bara att försöka klara mig på min lön. (Ja, jag har sparade pengar. Men vill inte lägga ned mer pengar på min flytt därifrån ;P)

Förövrigt kan jag säga så här mycket om den här dagen: Hahahaha...
   Snacka trött jag var idag. Första passet innan rasten gick fint, fick iväg 3 försäljningar hur lätt som helst! Sedan var jag såå jävla trött. Orkade fan inte försöka sälja ens en gång. Jag kunde höra mig själv och visste varför ingen vill köpa av mig. Jag lät ungefär såhär:
   "Hej, det här har jag att erbjuda. Ni vill inte ha det va? Nej, förstår det verkligen. Hej då!"
   Visserligen slutade jag på mål, men jag kände jue själv att jag kunde bättre än så där ;p

Senaste nytt! Hahaha, vad kul. Pratar med Äna på msn och hon hade heelt missat att jag flyttat. Visserligen har jag jue inte pratat med henne sedan min flytt, men trodde ändå ryktet skulle ha nått henne ;P Var kul att bli bjuden på fest i Kiruna till nästa vecka, men blir lite tight att komma dit efter jobbet ;)
   Människor slutar aldrig att förvåna! Speciellt har k blivit grymt trevlig mot mig, undrar vad fan jag har gjort fatt förtjäna det! Vad jag vet om var jag dryg mot honom senast vi pratade... det kan tydligen ha god inverkan ;P Får ta tillbaka mina hårda ord om honom :)

Nu ska jag sluta prata skit och lyssna lite mer av älskade Lasse W innan det äntligen är dags att krypa ned under täcket!

P.S. Min granne nedanför mig verkar ha en skruv lös... varje kväll antingen 20:30 eller 21:30 bankar han på i taket, mitt golv alltså. Fastän jag sitter helt tyst och skriver på min dator (och jag har ingen musik på), så han kan jue inte direkt få något oljud ned till honom... Jäkla skum sak alltså, jag blir jue rädd! D.S.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0