Obehaglig dröm

Usch, fy vilken otäck dröm jag hade inatt! Så otroligt verklig också...

Drömde att jag vaknade upp av att någon vålförde sig på mig. Eller att någon hade det, vill säga, eller att någon skulle... Jag vet inte riktigt där, men jag vaknade upp med ett ryck och steg upp med hjärtat i halsgropen och kikade igenom lägenheten. Jag kände på mig i alla fall att jag var inte ensam, och jag hade som en förnimmelse av att någon legat där bredvid mig alldeles nyss. 
   Ingen i köket, jag bara inbillar mig... Så går jag tillbaka mot sängen och så dyker han upp. Allt blir dimmigt i några ögonblick av rädsla, världen tappar fokus. Tar tag om mig, redo att våldföra sig på mig... Jag kände igen honom, han var ingen okänd. Han var någon jag var livrädd för, och nu var han här fatt ta för sig...
  
Jag vaknade upp livrädd. Stirrade upp i taket och lyssnade spänt efter ljud, men självklart var ingen i min lägenhet. Men det läskigaste med drömmen var nog att den där mannen, den där någon sorts av igenkännande över sig. Det var som att jag hade träffat honom förut, eller att det här hade hänt förut - det kändes som en deja vu. Försökte gå igenom min minnesbank igenom alla obehagliga män jag träffat, men jag kunde inte hitta hans ansikte där. Ändå lämnades jag med en obehaglighetskänsla av att det här är någonting som har hänt - eller kommer hända... Han var inte någon okänd, fiktiv människa...
   Äcklig dröm, skum dröm... kanske har drömt samma dröm innan, därför denna känsla av att det var mer än en dröm? Kanske för att drömmen var så "verklig", att jag låg precis i samma ställning när jag vaknade som i drömmen... Uscha...

Själviskhet är inte att leva som man själv vill, utan att tvinga någon annan att leva som man själv vill.
- Oscar Wilde


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0