Pappa-besök

Idag anlände min käre far till Stockholm. Jag hade tagit fel på tiden, han kom fram 14:05... så jag satt en hel timme förgäves och väntade på honom. Men då hann jag jue städa lite extra ;)

Jag åkte till T-Centralen och hämtade upp honom, sedan tog vi tunnelbanan hem till mig då det var så dyrt med förvarningsboxar. Pappa hade med sig min rosa resväska fylld med lite smått och gott fatt göra mitt liv här nere enklare ;)
  
Vi gick igenom Skärholmens köpcentrum i jakt på en restaurang, men såg bara caféer - så det blev pizza på ett av de miljoners kebabställen kring tunnelbanan. Snacka vilket kaos det var där inne, herregud! Men pizzan var jue iaf god!
   Efter det gick vi till Coop och handlade lite mat åt mig. Pappa blev så förvånad över att jag inte bunkrade upp något, men jag är jue inte så bra med det här med matlagning. Jag lagar mat som sagt 1 gång i veckan. Nu, tyvärr, har jag ingen lunchback till imorgon (det verkar jue bli jobb då jag inte fått något meddelande idag), men får väl slösa lite pengar på ICA som vanligt.
   Efter att pappa kikat omkring på Coop helt hänförd av urvalet kom vi hem igen. Hann lasta in varorna i kylan innan det var dags att möta farbror. Sedan gick vi tre; jag, farbror och pappa, genom IKEA och sökte efter säng och databord. Jag hittade en fåtölj också som jag tänkte köpa till lägenheten, men tyvärr var den slut :( Men en sopkorg, databord och lampa fick följa med hem! Och pappas tältsäng då förstås.
  
Så det blev lite hemmasnickrande med öl tills grannen (20:30!!!) bankade på och tyckte vi var högljudda... hum, hum... Då tog vi lite kaffe (fått en kaffebryggare! :D) och åt lite wienerbröd. Nu ligger pappa i sin tältsäng och jag känner mig trött som vanligt. Kanske ska försöka sova redan nu? När man bor i en etta så har man inte mycket till val ;p

En positiv sak: Jag behöver bara laga mat på fredag och söndag den här veckan! Så ser veckans planer ut än så länge. Bra att jag alltid är duktig på att finna människor som tycker om att bjuda mig på middag ;)

En parantes: Alla stockholmare säger att det snöar här... men jag har fan inte sett någon snö :S

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0