Sömnmissbrukare

Här sitter jag och är uttråkad efter min betalda fridag. Har diskat, packat upp och tvättat. Och sovit. Jag är en sömnmissbrukare! Spelar ingen roll hur mycket jag sover, är alltid trött och vill alltid sova.

Imorgon blir det en till betald fridag. Vad fan! Här är man jue arbetsnarkoman, det går inte så bra när man inte får jobba...! Har insett att mestadels av mina vänner också är arbetsnarkomaner, jag verkar dras till sådana människor. Min make förklarade att det är för att jag ser det som en positiv egenskap att vara ansvarsfull och respektera sitt jobb...
   Visserligen är det bara bra att jag inte kommer jobba imorgon. Pappa kommer till stan omkring 14:00 så då slipper han gå omkring på stan (han är inte direkt en stadsmänniska) utan då kan jag hämta upp honom och visa min lägenhet. Inte för att den är mycket till aha-upplevelse - inte efter att ha spenderat helgen på Kungsholmen i en nybyggd lägenhet. Ååh, vad jag skulle vilja ha en köpesrätt och massa pengar fatt skapa ett vackert hem!
  
Fast visserligen lär jag väl inte bo här så länge... Jag ska jue börja studera och blahablaha... (Det känns tråkigt, jag vill bli riktig vuxen nu!)

Tristess, tristess... Gått med i b2 bara för att göra ett personlighetstest. Det är toppen på att vara uttråkad! Men imorgon får jag ta hand om min pappa och packa upp ännu en resväska... Men då får jag nog riktig mat! Idag åt jag fiskbullar och ingenting till. Jag är både lat och okreativ när det kommer till mat.

Den här dagen har inte bjudit på mycket att berätta om. Har bara levt ett vanligt husfruliv. Har dock varit in på Skärholmens köpcentrum. Ska tydligen ha 200 butiker, jag som älskar att shoppa ;P Köpte i alla fall linsvätska och pumptvål och fryspåsar. (Jag lär aldrig bli någon toppbloggare, de verkar mest skriva om vad de har för outfit och vad dessa shopaholics handlat... jag har kanske köpt 3 plagg på ett år och det är svårt att komma på någon ny, spännande outfit när t.o.m. en garderob är för stor för alla ens kläder!) 
   En parantes: Självklart fick en gott&blandet följa med mig hem. Sömnmissbrukare och godisnarkoman! Snart byts väl godiset ut mot vin, bara 16 dagar kvar... Då blir jag sömnmissbrukare och alkoholist, är väl snarare ett steg bak än fram...

(En liten parantes. Vissa människor går verkligen inte att förstå sig på... hur man än vrider och vänder på det de säger står man där ännu som ett stort frågetecken. Kanske är det denna mystik som jag dras till... men det är ändå så frustrerande att inte veta vad som pågår i deras huvud. Man skyndar sig mot slutet även om man vet att man borde njuta av färden. Om denna färd har något slut vill säga, eller om jag bara lurar mig själv och färdas egentligen ensam...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0