Min vecka

Nu har jag bott i Stockholm 4 dagar. Och det enda jag gör är att jobba och sova ;P Förstår inte hur man kan vara så trött som jag! Inatt sov jag 14h. Hur fan går det ihop? Skuumt...

Har ett prov imorgon så jag kan börja verka som försäkringsförmedlare. Kommer få ett certifikat och ett diplom - om jag klarar provet. Och med tanke att jag sov hela gårkvällen, hela förmiddagen och jobbar nu ikväll (på ett annat jobb) så känns det lite osäkert. Får sitta uppe och plugga inatt och imorgon på förmiddagen.

Jag ska kika på en lägenhet på lördag, fast vet inte om jag vill ha den för den är dyyr. Fast nice med ett eget ställe som är inom tunnelbanegränsen! Fast jag är mer sugen på boendet i Vasastaden... pratat med killen nu 2 ggr men vi får aldrig våra scheman att klicka eftersom de är studenter och jag jobbar kväll. Men ååh, där skulle jag vilja bo. Fan så centralt! Slipper jag försova mig för jämnan och läsa bok efter bok. Och det är väl inte såå farligt dyrt heller.
   Så om de trivs med mig och jag trivs med dem så vore det kanon! Fast man ska aldrig ta ut en seger i förhand.

Fast nu under kursen har jag lärt mig att för att bli en bra säljare krävs rätt attityd. Jag har haft såå bra kursledare som verkligen gett en intresse och lärdomar som inte bara är viktigt för yrket, utan rent allmänt. Du måste vara självsäker och tro på dig själv för att kunna sälja. Och sälja gör man jue vart som helst i livet. På arbetsintervju, på dejt, med vänner osv. osv. I nästan varje situation krävs det att du säljer dig själv.
   Så självförtroende, motivation, inställning och mod kommer du långt med. Som ena kursledaren sa: För en säljare finns bara ett nummer, och det är nummer 1.
   Jag tycker det är så roligt med den här kursen, enda stället där uppmanar tävlingsinriktning och att man ska jämföra sig med sig själv och andra. I skolan lär man alltid att "Det gör inget, du behöver inte vara bäst." Här säger de: "Vill du vara en bra säljare ska du vilja vara bäst."

Ikväll jobbade jag dock som servitris. Kändes lite nervöst eftersom jag egentligen inte serverat på nästan 1 år, men det gick bra. Mina kollegor var såå gulliga, trivdes verkligen jättebra med dem! Trevliga människor med båda fötterna på jorden. Satt och babblade med dem en massa efter jobbet även om vi var i helt olika åldersgrupper.

Jag trivs än så länge, fast jag inte hunnit göra mycket. Har inget socialt liv kan jag jue meddela, förutom på jobben då. Och för tillfället räcker det gott och väl för allt är så nytt och ja... jag är så jävla trött hela tiden ;P


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0