Överallt och ingenstans

Allt löser sig på ett sätt eller annat, som sagt.
   Bostad är fixad framtill sista september iaf, woho! Fast det ligger låångt bort från centrum, så det blir att pendla. Men det är någonstans att börja med tills jag fixat eget. Jag har nog världens gulligaste farbror, även om jag inte känner honom så bra. Jag måste dock flytta till USA, för han vill komma och hälsa på mig där... jag som inte vill flytta till USA ;p
   Visst, jag har träffat många trevliga amerikanare... men Europa passar nog till mig. Jag tycker om gammal arkitektur och historia.

Städer (utomlands) som jag skulle kunna tänka mig att bo i är Berlin, Amsterdam och London. Jag vill inte flytta till Paris i alla fall! För det första är jag usel på att prata franska, dessutom vad jag har lärt mig är att alla franska män är charmörer som bara är intresserade av vad som finns innanför byxorna... Okej, vi ska inte dra alla över en kant - men mestadelen av de franska män jag träffat stämmer faktiskt in på det! Nej, jag föredrar norra Europa, vi är lite mer kalla och tycker att distans är viktigt, jättebra :)
   Fast frågan är om jag skulle lyckas lära mig tala holländska... jag kan jue läsa holländska någorlunda, om jag har bilder till går det jättebra (jag lyckades knäcka holländskan på McDonalds blad som de har på brickan) men de har sådant konstigt uttal! Fast ska försöka lära mig holländska nu i år. För tillfället är väl mitt "Nocken in der kocken" inte särskilt imponerande ;p
   Tyskan vill jag utveckla! Jag skulle vilja kunna tala det obehindrat, men självklart måste man utsätta sig och prata tyska för att lära mer. Jag borde utnyttja min vän från Schweiz som lärare, men men... ;p

Jag skulle ha ringt en restaurang idag, men jag gjorde inte det. Fattar inte varför. Men nu har jag iaf ett datum att berätta om. Det är jue positivt! Fast den där restaurangägaren verkade ha bråttom att införa en ny personal, så jaja...
   Hela tiden får man jue svar och blir bjuden på intervjuer. Så det ska nog inte vara omöjligt. Med en vilja av stål och beslutsamhet så lyckas man nog med det mesta. Positivitet är nog det viktigaste att man har!

Självklart kan jag bli avundsjuk när jag får höra om folk som glider på bananskal... ååh, vad jag också skulle vilja få allt serverat! Det känns som att allt jag har velat ha och göra har jag fått kämpa för. Fast samtidigt, hade jag fått någonting serverat skulle jag nog känna mig uttråkad. Det är inte målet som är det spännande, det är vägen dit.

Gud vad jag glider hit och dit i mitt inlägg. Det är nog för att jag inte har träffat särskilt mycket folk på sistone, då brukar jag börja ha mina konversationer med mig själv. Men nu har jag bokat in 2 kaffedejter.
   Och jag ska väl börja packa också... Det här projektet med att städa ihop mitt rum kändes jobbigt, mamma kommer jue ändå komma hit och ändra som hon vill ha rummet. Nej, bättre att bara kasta ihop det som är viktigt i en resväska och så får det bära eller brista.


Kommentarer
Postat av: Ingrid

Men du, inte behöver du flytta till USA! Se bara till å leta upp Ralf och bli bästis med honom ;-)hihi

2009-09-09 @ 21:51:04

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0