This is the end of the world as we know it

Titeln är tagen från en Grey's-avsnitt, ett avsnitt där serien ändrade "direktion", så att säga. Som vart jag är nu i mitt liv ;P

Idag är det jättefint väder! Solen skiner och blå himmel :) Dock har jue inte jag upplevt något utav det, eftersom jag låg i min säng framtill klockan 15 ;P Inte fatt jag sov till kl 15, men jag blir väldigt utsliten av en arbetsvecka.
   Dessutom råkade jag än en gång ut för sluta-jobbet-magsjukan, vilket innebar att natten torsdag-fredag låg jag med huvudet över toalettstolen. Inte mysigt. Inte roligt. Väldigt slitsamt att ta sig till jobbet, men var jue min sista dag så jag var jue  tvungen.

Det var väldigt vemodigt ska ni veta! Dagen började med att min chef framhöll att det var min sista dag, sedan önskade alla mig lycka till och kramade mig osv. Väldigt vemodigt! Jag fick äntligen mitt försäkringsförmedlardiplom, och jag är faktiskt den enda som har fått det nu. Haha! Man ska tjata fatt få någonting.
   En miljon kramar senare led dagen mot sitt slut. Min chef tog upp mig för allmän beskådning och tackade för min tid jag jobbat där. Väldigt vemodigt! Alla som känner mig så gråter jag för vad som helst, så ja... jag började gråta där framför min chef när han kramade mig än en gång!

Mina chefer bad mig maila. Vilket låter skumt. Vad ska jag skriva? Jag älskade mina chefer, de var de bästa jag någonsin haft! Men vi var jue inte direkt kompisar som jag skulle umgås med på fritiden, utan hade en bra jobbrelation. Så ett mail känns väldigt överskattat. "Tjo, det går bra för mig. Hur går det för er? Kram" Låter dumt. Låter knasigt. Fast när jag lovat att maila så får jag väl skicka iväg något mail någon gång...

Hoppas verkligen jag kommer trivas lika bra på det nya stället och vara lika uppskattad som jag var på det här! På det jobbet jag hade fick jag göra vad jag ville i princip, och fick ta mycket ansvar och hjälpte min chef en massa. Vill verkligen inte vara den där "de-som-är-yngst-kan-ingenting". Jag var i A-team, jag tänker inte bli behandlad som skit ;p För ja, skulle det gå åt skogen är jag alltid välkommen tillbaka. Och det känns jue nice.

I torsdags var jag på födelsedagsfest också. Riktigt trevligt! Var där med min nyfunna tjejkompis och vi träffade 3tyskar (utbytesstudentfest;P) som fick namnen 1an, 2an och 3an - jag är usel på att komma ihåg namn! Men jag hade mkt roligt åt det där. Och senare blev 2an nedgraderad till 0an eftersom han drev med mig;p Fast klubben vi var på en sväng var uusel! Och jag råkade ut för en riktig steakere där... Uscha! Ikväll ska vi till söder, så det blir nog bättre :)
   Ikväll blir det då fest med samma gäng. Ska först förbi min tjejkompis så ska vi laga middag ihop och dricka lite billig skitöl;p Sedan ska vi väl joina med tyskarna och dra ut. Lär nog bli en riktigt lyckad kväll, har inköpt min wonderbra :) (freebra) Sedan ska jag alldeles strax och klippa mig - hatar mitt hår! Hoppas på en ny, fin frisyr ;)

Lite synd att jag aldrig kom iväg och klippte mig förra helgen, hade varit mycket roligare med reaktionerna ifrån jobbet. På det nya jobbet vet jue ingen hur jag såg ut innan ;P
   Mitt jobb hade många reaktioner på att jag satt och stickade också ;) Snacka vilket nice jobb man har om man får sitta och sticka under arbetstid! Jag kom på ett projekt att sticka en halsduk till min kompis i födelsedagspresent. Lärde mig hur man gjorde på youtube ;) Dock så underskattade jag stickningsarbetet, så hann jue inte färdigt till torsdagen direkt... är nog inte ens halvvägs ;P
   Ska försöka ta lite tid och jobba med den imorgon också... jag har varit dålig på att sticka på min fritid så att säga ;p

Nej, nu ska jag iväg till frisören!

Kommentarer
Postat av: Anonym

Jag sätter nog upp en bild imorn. Idag ser jag ut som ett spöke för jag har inte sovit i natt. ;p

Vi har redan volvo.. haha så vi har dom där V:na nu.



Lycka till på nya jobbet hörru :)

2010-03-07 @ 10:51:39
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/
Postat av: Jullan

haha aa det är ganska nice. Fast jag kan inte trycka i mig hur mycket som helst iallafall för jag hade väl nån antydan /tendens hur man nu ska säga det, att få graviditetsdiabetes.

Hur går det på nya jobbet?

Jaså? vad skoj! :) inte så ofta man stöter på en gammal klasskompis i stockholm liksom. ;P

2010-03-11 @ 09:47:23
URL: http://martajuliavictoria.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0