When I'm bad, I'm bad. When I'm good, I'm really good.

Nu gjorde jag om ett citat. Ursprungligen är det: "When I'm good, I'm very good. But when I'm bad, I'm better"
Nå väl. Jag tyckte att min omvandling passade mig bra för stunden.

Jag lyckades få VG på mitt matteprov - yey mig! Det är oerhört bra start så jag kan få ett G (behöver inte mer). Och jag som suttit och oroat mig för att jag inte skulle klara provet...
Men för att vara ärlig: När jag tänkte på provet så gissade jag att jag skulle hamna mellan G och VG. Så jag har ändå ganska bra känsla.

Sedan har jag nu på 3 dagar räknat 2 veckors matte, så är väl bara att fortsätta så har jag gott om tid att öva innan att göra mitt prov nästa vecka. Känns bra det här. Givetvist: Stött på lite fler omvandling och förenklingstal... suck. Men min mamma har hjälpt mig med dem, och hon kunde räkna ut rätt svar (förstås) fast förstår ännu inte riktigt hur de där mattematikerna tänker, men mamma svarar snabbare än min lärare :)
Utöver det så räknar jag jätteenkel matte. Det är bara att rita på miniräknaren. Det är himla kul :)

Så tog jag en promenad eftersom axlarna inte tycker om min matteräkning och gjorde återköp också. Så fick tillbaka 708kr. Det känns bra :) Lämnade tillbaka asken ifrån Lagerhaus för de där äckliga, smarta djuren lyckades ta sig in i den. Då är mina plastlådor mycket bättre. Dessutom upptäckte jag när jag skulle koka ris idag att de där äcklena lyckats ta sig in i min oöppnade ris-förpackning. Äckligt!
Nu är jue det här dagens i-landsproblem: Om jag rapporterar mina odjur och anticimex (eller vad de nu hette) kommer hit så lär jag jue få slänga alla mina torrvaror... Nu är det jue inte alltför dyrt, men ändå. Suck. Jag är jue inte direkt rik just nu.

Var även förbi banken för att kika möjligheterna att ta lån... Det lät som en väldigt dyr historia med en fast utgift på ca 6000 i månaden. För en liten etta? Lät jue inte alls som när man pratat med folk som har köpt bostad, de verkar jue ligga på samma nivå eller t.o.m. lägre nivå än om man har en hyresrätt... Jag som såg fram emot en bostadsrätt...
The quest for a place to live goes on.

Nog för att jag har hittat en alternativ hyresrätt-förmedling. De skickade mail idag att det finns en ledig lägenhet i min smak. Dock låg den i Tensta. Och jag är lite fördomsfull, tyvärr. Tensta har väl ännu sämre rykte än Skärholmen och de har inte ens ett gigantisk köpcentrum eller 15min ifrån IKEA. Så nej, jag stannar kvar där jag bor nu.

Tycker väl de kan hitta en lägenhet i Solna åt mig? Det är väl där ungefär jag tänkt flytta. Ligger nära till skolan och inte i Stockholms innerstad så man kan få ned priset (i alla fall om man köper, jag tänker fan inte lägga ned mer än 1 miljon på köpet). Fast såklart: En hyresrätt i första hand, ge mig!

Nå väl, ska väl fortsätta göra lite nytta som matte eller läsa igenom mina forskningsrapporter på engelska (snark, det tar vi imorgon).

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0