Badminton och Psalmer från köket

Igår kväll övertalade Johan mig att följa med och spela badminton - och det är jag glad över. Fastän vi förlorade varje match (förutom 1 kanske?) var det grymt kul! Dit ska jag fler gånger :)


Efter det såg på en oerhört mysig film: Kitchen stories. Norsk-svensk film om den svenska standardiseringen av köket (finns att läsa om på: http://sv.m.wikipedia.org/wiki/Svensk_köksstandard ), men i denna film skulle man undersöka norska ungkarlars beteende i köket. Låter kanske inte så spännande, men den är både rolig och mysig!

Dessutom kan filmen ses som utbildningssyfte för mig: läser just nu forskningsmetod och filmen handlar just om en heelt konstig design (främmande man kommer in i ditt hem; han får inte prata med dig och han sitter på en pedistal...)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0